2016. december 18., vasárnap

Író-olvasó találkozó: Tomcsik Nórával

Élménybeszámoló


Sziaszok!
Tegnap voltam életem első író-olvasó találkozóján, Tatabányán. És hogy kerültem oda?

Hát valahol még a távoli november 13.-án kezdődött, amikor is részt vettem egy nyeremény játékán az írónőnek, ahol is én lettem az egyik nyertes és választhattam, hogy melyik könyvét szeretném. Igazából még nem nagyon ismertem ekkor még, úgyhogy csak rákerestem a könyveire és -szégyen nem szégyen- cím alapján választottam.
Az egyik ugyebár a Változások kora c. regény, a másik pedig A hercegnő és a sárkányok dala c. mese regény. Mivel a tartalmukat nem olvastam el, így nem tudtam hogy A hercegnő és a sárkányok dala egy mese. Cím alapján ez keltette fel jobban az érdeklődésemet és ezt kértem. De ekkor még nem jelentek meg a művek, úgyhogy az írónő azt ígérte, majd december elején postázza. Telt múlt az idő és egyre jobban vártam,viszont december 2.-án már úgy gondoltam, rákérdezek hogy akkor mi lesz a könyvvel.Ekkor már tudtam, amit én kértem az egy mese, de szerencsére Nóra megértő volt, és megengedte hogy így utólag inkább a másikat kapjam meg. És ekkor kérdezte meg, hogy nincs e kedvem elmenni a találkozóra. Meghívott. Az írónő. Engem. :) Hát én annyira megörültem ennek. Még sosem voltam ilyen helyen, bár már régóta el szerettem volna menni, de sose volt rá lehetőség. A hasonló össze jövetelek többsége ugyan is Pesten szokott lenni sajnos, oda pedig nem a legegyszerűbb feljutni. De ez itt volt a közelben, úgyhogy lehetőség adott volt és így el tudtunk menni.

A találkozó
Maga az esemény December 17.-én, szombaton volt Tatabányán, a T-szol zrt. székházban. 15:30-ra volt írva a kezdés. Egy negyed óra alatt megkerestük a helyet, majd visszamentünk és körbenéztünk a könyvesboltban. :)

Körülbelül kezdésre értünk oda. A hely ahol volt, nagyon szépen meg volt csinálva. Volt karácsonyfa is, egy nagy és egy kicsi is, szépek voltak a bútorok és volt süti, valamint a kisebbeknek színező sarok ahova én is majdnem beültem. :)

Nagyon izgultam, azt sem tudtam mit kéne mondanom vagy csinálnom. De az írónőnek is ez volt az első, és ez a tudat azért kicsit megnyugtatott. És aztán belekezdett. Először is elmondta hogy honnét jött az alap ötlete a műnek, és hogy már nagyon pici kora óta ír. Elmesélte, hogy kicsinek is írt már meséket és kb 15 évesen már írt egy regényt melynek főhősét ültette át a Változások korába is. Különösen tetszett a tengerek és a víz iránti imádata, mivel én is nagyon szeretem a vizet így egy kicsit közelebb éreztem magamat az egészhez. Azt is megtudtam, hogy A hercegnő és a sárkányok dalát az ott jelenlevő Eszternek írta, aki annyiszor kérte már, hogy íjon neki mesét és végül meg is tette. Aztán még érdekességeket is elmondott a művekről. Jó érzés volt látni, hogy az ott lévő kisgyerekek is szerettek olvasni. Ilyenkor úgy érzem hogy van még remény és az olvasás szeretete nem fog kihalni. :) Aztán lehetett kérdezni, bár nem sokan merték feltenni kérdéseiket (köztük én sem), majd sütiztünk.


Miközben mindenki nekiállt sütit enni, az írónő aláírta a könyveket köztük az enyémet is, mivel most kaptam meg a nyeremény könyvemet. Még egy kicsit beszélgettünk Nórával, kérdeztem még a könyvéről és magáról az írás gondolatáról és folyamatáról is, majd lassan elindultunk haza.
Nagyon jól éreztük magunkat! :) Már alig várom hogy elolvashassam és értékelhessem ezt a könyvet.Az eddigi vélemények alapján biztos vagyok benne hogy tetszeni fog. Remélem Ti is kaptatok kedvet a mű beszerzéséhez és elolvasásához. :)
Még egyszer nagyon szépen köszönöm Tomcsik Nóra írónőnek ezt a csodálatos délutánt és gratulálok a könyvhöz valamint további sok siket kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...