2018. április 15., vasárnap

Penelope Ward: Jake ​Undone – Jake megadja magát ( Jake 1. )

Sziasztok!
Ma egy olyan könyvet hoztam, amit már kinéztem de nem akartam megvenni, legalábbis nem akkor, mikor mégis megtettem. Azzal a céllal mentem el könyvet venni, hogy végre beszerzem Penelope Ward-tól a Legdrágább mostohabátyámat, mert már annyi jót hallottam róla, és nagyon-nagyon el akartam olvasni. Természetesen nem volt belőle (amilyen szerencsétlen vagyok nem túl meglepő), így új "áldozat" után kellett néznem. És így jött a képbe Jake.
Ezután az unalmas sztori után végre elmondom, miért szerettem bele ebbe az egészbe! :)

Nina ​Kennedy éli az életét… de valójában nem… mindaddig, míg minden meg nem változik.
Repülőgépek, vonatok, magas terek… Nina mindentől fél. Valójában nem lép ki a komfortzónájából, napjait az irracionális félelmei és fóbiái irányítják. Amikor Brooklynba költözik, hogy elkezdhesse ápolói felsőfokú tanulmányait, élete 180 fokos fordulatot vesz, mert akaratlan, de intenzív vonzalmat érez bámulatos lakótársa, egy agyontetovált, agyonpiercingelt pasas iránt, aki egyben az egyik legokosabb ember is, akivel valaha találkozott.
Jake Green durva külseje és ördögi mosolya mögött arany szív rejtőzik. Feladatának érzi, hogy megváltoztassa Nina életfelfogását. Amikor Jake beleegyezik, hogy korrepetálja Ninát, alkut kötnek, de a tétek magasak, hisz arra kényszeríti a lányt, hogy szembenézzen a démonaival. Arra azonban még ő sem nem számított, hogy a tanítás alatt szerelembe esik.
Amit Nina nem vesz észre, az az, hogy Jake a saját poklát járja. Vajon szerelmük túléli-e a bombát, amit Jake rádob? 

Megjelenés:2017     Oldalszám:408    Szemszög: E/1     Kiadó: Könyvmolyképző

A BORÍTÓRÓL

Rögtön beleszerettem! *-* Volt valami, ami a szexi tetkós, félmeztelen srácon túl magával ragadott. A fekete és piros szín összeállítást amúgy is nagyon szeretem, de itt igazén remekül mutat. A testtartása utal a címre is, legalább is szerintem a megadást hivatott szimbolizálni. Annak pedig külön örülök, hogy nincs rajta a képen a cím. ^^

A TÖRTÉNETÉRŐL

Sokakkal ellentétben nekem ez volt az első könyvem, amit az írónőtől olvastam. Mások véleményét viszont elolvastam, de csak miután már megvettem. Be kell hogy valljam, kissé elbizonytalanított, mert a rengeteg pozitívum mellett voltak negatív vélemények is, amik elvették a kedvem. De annyira szerencsére nem sikerült, hogy ne magas elvárásokkal kezdjek bele, hisz a Legdrágább mostohabátyámat rengetegen istenítették, így feltételeztem, valamit nagyon tud az írónő.

Az elején máris kapunk egy prológust, de pár oldal bevezetés után végre belevághattunk a történetbe.
Már az első oldalaknak sikerült megnevettetnie, reméltem, ilyen humor végig lesz benne. Szerencsére nem kellett csalódnom, javarészt jelen volt a történetben és sokszor sikerült jobb kedvre derítenie amit egy történetnél külön értékelek.
Az elején szinte csöpögtem a boldogságtól, hisz végigkísérhettem kialakuló románcukat. Külön piros pont, amiért a lány nem szeret bele azonnal Jake-be mikor meglátja és nem is érez leküzdhetetlenen és mindent elsöprő szexuális vágyat. Mostanában egyre több ilyennel futok össze és kezd kimondottan zavarni

Kezdetben még csak ismerkedtek, nem ugrottak egymásnak rögtön. A matek korrepetálás okos ötlet volt, bár nem értem, miért kell ahhoz a szakhoz ilyen szintű, amin Nina tanul. Ebből mondhatni mindketten profitálnak, de leginkább a lány. Hiszen nem csak egyre jobb eredményeket ér el, hanem Jake leleményességének köszönhetően elkezdi legyőzni a fóbiáit, szép lassan megbékélni a magassággal és a zárt helyekkel. Olyan jó látni, ahogy ebből kialakul egy barátság, ami fokozatosan románccá alakul. Tényleg egyre ritkábban látok már olyat, ahol egy romantikus-erotikus YA könyvben így alakulnak a dolgok. :/
Amit még külön kiemelnék, azok a denevérek. Imádtam őket, annyira aranyosak voltak! ^^ Jake itt lopta be magát végérvényesen is a szívembe. :)

A monológokat helyenként soknak tartottam, nem volt ritka, hogy átugrottam őket. Szégyen nem szégyen, ha igazán jó sztorit olvasok, nincs türelem a hosszabb eszmefuttatásokon végigrágni magamat.
A könyv két részre van osztva, az eddig leírtak az első részre vonatkoznak.
Hogy miért emeltem ezt így külön ki? Mert sokszor úgy éreztem, a két fél ég és föld. A dolgok hatalmas fordulatot vettek Jake titkának köszönhetően, de persze nem csak emiatt. A hangulat teljesen más lett, amit egy kicsit sajnáltam is. Mivel a titokkal indít, egy kis szemszög váltás is történik, hogy a fiú szemszögéből is láthassuk, át tudjuk érezni a dolgokat és azok súlyát. Szappanoperából bőven kijutott, de nekem valahogy ez is tetszett. Na jó, a sok szenvedés főleg Nina részéről túlzás volt de hát ez ilyen. Erről a feléről nem tudom, mit mondhatnék még anélkül, hogy spoilezeznék. Talán még annyit, hogy nekem azok a szivárványos képek jutottak erről eszembe, ahol az egyik felén minden tökéletes, a másikon meg dúl a vihar. :D

A lezárást próbálták szépíteni, de volt is mit. Tetszett, hogy bepillantást nyerhettünk a jövőjükbe is,
ahol végül persze happy end lesz, de a rögös út onnét sem hiányzik. Ennek köszönhetően az összhatás az összecsapottság érzését kelti, mint ha gyorsan le akarta volna már zárni.
Egy részről nagyon reálisra sikeredett az egész a valós érzelmek problémák és kapcsolatok miatt, de valahol mégis irracionális és túl csöpögős a sztori. Mintha nem sikerült volna megtalálniuk az arany középutat, a szivárványt. Igen, visszautaltam magamra. :D

Na de egy kis időt szenteljünk szereplőinknek is:
  • Nina. Vele igazából nem volt semmi gond. Nem az a jellemtelen főszereplőcsaj típus, de a nyafogást túlzásba tudta vinni. Erős volt mikor kellett és neki is nagy a szíve. Bár néha naiv volt, így volt Nina. Nem is tudnék más lányt Jake mellé képzelni. Ők így jók ahogy vannak. :)
  • Jake. Ahhw. Nem akarok átcsapni külyep*csa fangirl-be, de nagyon a szívemhez nőtt. A külseje tökéletes, tetkós és piercingek borítják ami elsőre ijesztő lehet, de valójában vaj szíve van. Hihetetlen mennyi mindent meg képes tenni azokért, akiket szeret. Mint egy kocka, punk jelmezben. :D Nem játssza a bunkót, egy kivételével pedig nyílt lapokkal játszik és annyira aranyosan fejezi ki az érzelmeit. ^^
  • Skylar. Imádtak a nagyszájú kiscsajt. Ritkán van mellékkarakter, akit ennyire megszeretek. :) Mindig ott volt amikor kellett, hihetetlen erős és kitartó, mindenkinek szüksége lenne egy ilyen barátnőre. Kicsit perverz, de tőle még ez is aranyosan hat. Sajnálom, hogy nem szerepelt többet. Várom már az ő történetét.

A szerelmi szálra volt kiélezve az egész könyv, de a külsőn túl is kell nézni. Nagy tanulságok is rejlenek a történetben, remek karakterekkel akik valósak, de mégsem annyira elcseszettek, egészen szerethetők.
Nekem kifejezetten tetszett a könyv, a hibáin túl is. Remélem, még sok hasonlót olvashatok Penelope Ward-tól. 💝

🌟    🌟    🌟    🌟    🌟

EGY KIS KEDVCSINÁLÓ
"– Te hogyan lettél ilyen bölcs? Komolyan, olyan vagy, mint egy 80 éves öregember egy fiatal, tetkós, szexi testben.

Mi a francot mondtam?

A tekintete áthatolt rajtam, és az arcára kiülő vidám mosoly elárulta, hogy a vallomásomat tisztán hallotta.

– Szóval szexinek tartasz? – a mosolya ördögire váltott. Ezért megkínoz majd.

Nem tudtam, mit mondjak, így olyan választ adtam, aminek nem volt értelme.

– Tudod, hogy értem.

– Van a szexinek más jelentése is?

– Jake…

– Kezdesz elpirulni… Nyugi, csak piszkálódom. Néha túlságosan könnyű dolgom van veled – mondta nevetve."


"Az anyám, Sheryl mindig próbált jó tanáccsal ellátni, hogy hogyan is találkozhatnék férfiakkal. Az értékítéletében viszont nem lehetett bízni. Attól eltekintve, hogy szerinte Spencer volt a legfantasztikusabb dolog az életemben, egyszer megpróbált összeboronálni az egyik munkatársa fiával, aki első hallásra érdekesek tűnt. Elvileg sminkesként dolgozott és hasonlított egy híres színészre. Ha ilyet hallasz, egyből Hollywood és a filmipar ugrik be, igaz? Ahogy találkoztunk, mindez azonnal szertefoszlott. Balzsamozó volt egy temetkezési vállalatnál, amivel annak ellenére, hogy totál hátborzongatónak találtam, még együtt tudtam volna élni, ha a celeb, akire hasonlít, nem Mr. Bean lenne."



"– Mindannyian tettünk olyan dolgokat, amiket bánunk és hoztunk olyan döntéseket, amelyekkel együtt kell élnünk. De nem szabad ezeken rágódni és hibáztatni magunkat. Ettől semmi nem fog változni."

AJÁNLANÁM?

Aki szereti a romantikus-erotikus YA könyveket, amik mögött egy mélyebb, összetettebb tartalom is rejlik, annak mindenképp! Humoros, de komoly is egyben, szerintem remek kikapcsolódás egy tavaszi pihenős délutánon, de természetesen minden évszakban ugyanazt az élvezetet nyújtja. :) De nem is húzom tovább, olvassátok el Ti magatok! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...