2019. június 20., csütörtök

Kelly Oram: Sz mint szűz (Sz mint szűz 1.)

Sziasztok! :)

Ma ismét egy értékeléssel érkeztem, méghozzá egy Kelly Oram könyvvel. Tudom, nem voltam aktív az érettségi miatt, de most itt vagyok végre és igyekszem behozni az olvasásokat, velük együtt pedig az értékeléseket is. A hónapban ez volt az első olvasmányom és a sok tanulás után pont erre volt szükségem. Ez a LOL könyv tökéletes indítása egy szupernek ígérkező nyárnak. :)




Szűznek lenni szívás. Valerie-t eddig is sokan hülyének nézték, amiért a házasságig várni akar a szexszel, az viszont már nagyon gáz, hogy emiatt a pasija szakít vele, Val nyilvános kiborulása pedig felkerül a YouTube-ra. De a lány kitart az elvei mellett, és ha már úgyis milliók röhögnek rajta, elindítja a „V mint vigyázz a szüzességedre!”-kampányt, ami pillanatok alatt országos méretűre nő. A szívdöglesztő rocksztár, Kyle Hamilton is hall Valerie fogadalmáról, és mindent elkövet, hogy a lány khm… meggondolja magát. Ellenállni „Az év legszexibb pasijá"-nak, amikor hódító üzemmódba kapcsol? Sok sikert, Szűz Val!




Megjelenés:2017     Oldalszám:312    Szemszög: E/1     Kiadó: Móra


ELSŐ BENYOMÁS

Eleinte kicsit hezitáltam, mert bár imádom a LOL könyveket és még sosem csalódtam bennük, féltem hogy ebben fogok. Egy komoly és fontos témáról van szó és a fülszöveg alapján nem voltam biztos benne, hogy a lány megtartja a fogadalmát. Úgy voltam vele, mivel valószínűleg úgyis beadja a derekát, hiába tűnik jónak a sztori, nem tetszik ezzel a lezárással. Majd mikor megláttam a második részt megmozdult bennem, hogy mi van ha tévedtem, hiszen valamiről csak szól a következő kötet is. Szóval egyik este hirtelen felindulásból belevágtam és egy szuszra ki is végeztem.

A KÖNYVRŐL

Pár éve volt egy nagy LOL korszakom, mikor 7 könyvet sorban megvettem és elolvastam. Most kezdtem el igazán érezni a hiányukat, de ez a kötet segített visszatalálni hozzájuk. Még egy kötet csücsül a polcomon olvasásra várva, ami úgy néz ki nem sokára sorra is kerül. Azért szeretem ezeket a könyveket, mert képesek kikapcsolni és hétköznapi emberek hétköznapi életéről és problémáiról olvashatok, ráadásul tele vannak humorral. Ez a kötet sem kivétel, bár nem az eddigi legjobb amit olvastam. (Cinder és Ellát semmi nem tudja megelőzni!)

A történet szerint Valerie (Val) tett egy fogadalmat magának, miszerint a házasságig szűz marad. A barátjának viszont csak három hónap után mondja el, aki ezen kiakad és szakít vele. Ezután az egész iskola előtt felvállalja fogadalmát ezzel a nevetség tárgyává téve magát. Legalábbis az hitte. Aztán szép lassan egyre több támogatója lesz és kezd túlnőni ez az egész rajta. A sikerében pedig nagy szerepe van Kyle-nak a menő zenésznek, akinek hirtelen ő lett a múzsája. Miután fenekestül felfordul az élete át kell gondolnia újra, ki is ő valójában és jó-e, amerre tart.

A kezdés rögtön a dolgok közepébe vág, az információkat szép lassan tudjuk meg az idő előrehaladtával. Ami számomra meglepő volt, hogy a családjáról alig esik szó. Oké, hogy nem az áll a középpontban, de azért na. A gimiben természetesen megvolt a hierarchia, aminek határai egyre inkább elmosódtak a végére. Tipikusan jó-rossz, fekete-fehér világkép, ami hiába változik valamennyit mégis idegesítő. 

A szereplők egy része tűrhető volt, de a többit néha fel tudtam volna képelni. Igen, köztük Val-t is. Mi a fene?? A tetőpont környékén teljesen elvesztette magát és én nagyon de nagyon reméltem, hogy észbe kap és rájön, mekkora egy idióta. De nem. Miért??? Miért nem képes kinyitni a szemeit és gondolkodni egy kicsit? Nagyrészt bírtam, csodáltam és tiszteltem is de a végére valami katasztrófa lett. Nem is értem, hogy lett ilyen. A lezárás fele már enyhült, majd ugrunk 4 évet és mint ha semmi nem történt volna. Felnőtt és ennyi. A reakció meg..nem is reagált semmire! Hát a legvégén akkora dolgok történtek vele, de mint ha meg se érintette volna, vagy teljesen természetes lenne. Amennyire szerettem az elején, annyira katasztrófába fordult át a szememben.

Akik pedig a rossznak voltak beállítva, ők voltak az igazán jók. Cara remek ember és barátnő, aki néha nem a legjobb módszerekkel, de a legjobbat akarta Val-nak és mindent megtett érte, mindig ott volt vele és segített neki. A banda is szimpi volt, Shane-nel és Kyle-al sem volt semmi baj. Sőt! Na jó, Kyle néha túlzásba vitte, de mivel nem ismerte az indokot, érthető egy kicsit. És mindig ott volt mellette, ha kellett, de szegénnyel akkor is bunkó volt, mikor egy rossz szót sem szólt.

A másik legfontosabb a regényben ugyebár a téma, hiszen ez egy napjainkban is jelen lévő probléma. Nagyon sokan frusztráltak és rosszul érzik magukat, amiért nem élnek nemi életet, ennek pedig az lesz a vége, hogy csak gyorsan túlesnek rajta, ami logikusan egyik félnek sem jó. Fontos, hogy azokról is szó van akikkel ez már megtörtént de szeretnének lassítani mert megbánták, hiszen sosem késő. Az alapítvány is csodálatos dolog, valamint a végén létrejött intézmény is.  (Ne haragudjatok, hogy nem megyek bele jobban a témába, de ha elkezdeném, hosszabb lenne az értékelés mint maga a könyv.)

Remélem ez a könyv tudott segítséget nyújtani azoknak, akik hasonló helyzetben vannak és egy kis lelket öntött beléjük. Összességében tetszett a történet, sikerült megnevettetnie és egy kicsit kikapcsolni. Kelly Oram stílusát nem véletlenül imádom, képes bevonzani és az utolsó oldalig nem ereszteni. Egy szuszra olvastam ki az egészet, bár már nagyon fáradt voltam és sokszor úgy voltam vele, hogy még ezt a fejezetet elolvasom és után alszok. Mindent megtettem de elbuktam. 
Még több Kelly Oramot és ide a második részt is! *-*

🌟     🌟     🌟     🌟

EGY KIS KEDVCSINÁLÓ
"– Beszéltünk is? – kérdezte kíváncsian. – Igazából nem, de egyszer kinyitottad nekem az ajtót, amikor tele volt a kezem. – Milyen lovagias voltam! – Igen. Láttad, hogy egy halom könyvet cipelek, mire odaugrottál, kinyitottad az ajtót, és azt mondtad: „Csak utánad!" Közben mélyen meghajoltál. – Tiszta hülyének állítasz be! – Most viccelsz? Utána egy évig ájuldoztam. – Ez komoly? Ezzel ennyire levettelek a lábadról? Ha csak ennyi kell, minek ücsörgünk még itt? Keressünk gyorsan egy ajtót!"



"– Csak úgy izzott köztetek a levegő. – Mi izzott?! – Ne is próbáld tagadni, Val! Gyakorlatilag az előjátéknál tartottatok, csak szavakkal. – Te beteg vagy. Szó sem volt ilyesmiről. – Dehogyisnem! Alig néhány sértésre jártál a spontán öngyulladástól."



"– Én segíthetek rajtad, Steph – ajánlkozott Mason. Miért ez minden pasi válasza, ha megtudják egy lányról, hogy szűz?"

KINEK AJÁNLOM?

Mindenkinek, aki szeretni a LOL könyveket! Ha imádjátok ezeket a sztorikat, ebben sem fogtok csalódni. Meglepő, de nincs túltolva  a romantika, normális mértékben van jelen. Aki nem szereti az ifjúsági könyveket vagy már úgy érzi, hogy kinőtt belőle, messziről kerülje, mert ez nem az ő könyve lesz. Annyi bizonyos, hogy Kelly Oram csak jót tud írni! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...