2020. május 9., szombat

Könyves Book Tag

Sziasztok! :)

Ma egy olyan Book Taggel érkeztem, amire molyon hívott ki @StillWolf , amit ezúton is köszönök. :) Kicsit ugyan nagyon megcsúsztam vele, dehát jobb később, mint soha. :D A tag nevét nem találtam sehol, ezért frappánsan Könyves Book Tagnek neveztem el ideiglenesen, hogy mégiscsak lehessen valahogy szólítani. :D
1. Kedvenc műfajod. És miért ez?

Jó kérdés. Kimondott kedvencem nincs, általában fantasy, romantikus, sci-fi műfajban olvasok a legtöbbet. És ezek is inkább keverve, leggyakoribb talán a romantikus fantasy. Persze néha más műfajú könyvek is becsúsznak, de annak ellenére, hogy mindig elhatározom magam, mégis maradok a jól megszokott műfajaimnál. 

2. Egy könyv, ami véleményed szerint csodálatos idézetek kimeríthetetlen tárháza?


Séverine Vidal - Manu Causse: Bicebóca ​szívek. Ennél szívmelengetőbb könyvet még nem olvastam. Az értékelés is készülőben van már, szóval most nem fogom bővebben kifejteni, de annak ellenére, hogy egy éve olvastam még mindig elég élénken él bennem. 160 oldalnyi tömény csoda és bár először kicsit tartottam tőle, nem igazán tudtam mire számítsak egy ilyen rövid, mégis komoly témát boncolgató történettől. De egy szörnyen szívhez szóló történet volt, tele rengeteg fontos és pozitív gondolattal. 

3. Magyar vagy külföldi írók? Melyiket olvasod szívesebben és miért?

Mindkettőt egyformán szívesen olvasom. Volt már rossz tapasztalatom magyar és külföldi szerzővel, de rengeteg jó is. Bevallom nem is igazán szokott érdekelni. Persze, ha egy kimondottan fantasztikus könyvet olvasok egy hazai szerző tollából egy kicsit mindig elfog a büszkeség, de szempont soha nem volt, hogy amiatt olvassak el egy könyvet vagy ne.

4. Használsz bármilyen könyvjelzőt, vagy sarokhajtogató vagy?

Még szép! A laphajtogatók igazi barbárok. Mindig van nálam könyvjelző az adott könyvhöz, de ha épp elfelejtem akkor teszek bele valami apróságot, ami a kezem ügyébe kerül. Ha pedig valamiért az sincs, akkor megjegyzem az oldalszámot. Tudom, kínosan ügyelek a könyveim épségére, de még így is sérülnek meg néha a csomagban mikor megérkeznek, vagy van pár olyan is, amit kölcsön adtam és hát kis sérülésekkel a védőborítón kaptam vissza, de volt már olyan is, ami egy váza vízben úszott.

5. Ha véletlenül a kedvenc sorozatodban találnád magad, és ismernéd a végkifejletet, mit tennél? Hagynád, hogy ugyanúgy történjenek a dolgok, vagy megváltoztatnád?

Hát attól függ. Mivel a kedvencem, biztos nem változtatnék rajta annyit, hiszen így szerettem. Talán akkor avatkoznék közbe, ha tudnám, hogy valami rossz dolog fog történni, ami egyébként elkerülhető lenne. Bár ez sem biztos, mivel én azt vallom, hogy minden okkal történik. Szóval lehet, hogy ha bármit is megváltozatnék, már semmi nem lenne ugyan olyan utána. Szóval nem, azt hiszem nem változtatnék. 

6. Az utolsó könyv, amit vettél?

Hát az utolsó amit vettem még nincs nálam, ugyanis megrendeltem de még nem érkezett meg. Ez a könyv pedig nem más, mint Szentesi Évától a Kardos Margit disszidál. Hirtelen felindulásból rendeltem meg, de már alig várom, hogy végre a kezemben legyen és elolvashassam. A weboldalon a beleolvasót is elolvastam, pedig soha nem szoktam. Szóval tudom, hogy most még kicsit káosz van a könyviparban, de azért remélem hamarosan már itt lesz. ^^

7. Melyik könyv érintett meg eddig a legjobban?

Mondhatnám ide is a fentebb említett Bicebóca szíveket, de mivel minden ponthoz mást szeretnék írni, azt hiszem ide Rojik Tamás: Befogad és kitaszít c. könyve is tökéletesen passzol. Korábban már írtam róla a blogon (ITT elolvashatod, ha esetleg lemaradtál róla) és azóta is rengetegszer eszembe jut. Azt hiszem, nem kizárt, hogy még idén újraolvasom. 2017-ben olvastam először és emlékszem, mekkora hatással volt rám. Egy szuszra kiolvastam, ami akkor nálam igazán nagy szónak számított. És azóta is csak ajánlom mindenkinek, mert ez egy kivételes és fantasztikus könyv. 

8. Könyv, amiben a legjobban csalódtál?

Ezt a kérdést két részre bontanám, mivel vannak olyan könyvek amikben úgy csalódtam, hogy egyáltalán nem tetszett, de olyan is van, amitől szimplán csak mást vártam és azért csalódtam, de ennek ellenére azért tetszett. Amiről azt hittem, hogy imádni fogom mégis utáltam, az nem más, mint az általam oly sokat szidott emlegetett Csábítások és csemegék Tara Sivec-től. Én nagyon bíztam abban a történetben de akkorát csalódtam. Mindenki a humorát dicsérte de nálam pont azzal vágta el magát. De majd erről is beszélek bővebben egy külön bejegyzésben.
Ami viszont tetszett, de mégis csalódtam benne, az Margaret Atwood: A szolgálólány meséje c. könyv, amit februárban olvastam és azóta sem hevertem ki. Nem volt rossz, de teljesen mást vártam volna tőle, ami kicsit elszomorított.

9. Melyiket szereted jobban: megvenni a könyveket vagy kölcsönkérni?

Megvenni. Sosem kérek kölcsön könyvet, bár van egy két kivétel néha, szint mindig megveszem őket. Szeretem a polcomon tudni a könyveket amiket szerettem. Ennek ellenére kölcsön adni viszonylag sokszor szoktam, bár csak olyannak, aki tudom, hogy tényleg vigyázni fog rá, mert tisztában van azzal, hogy mennyire féltem a könyveimet. Néhány baleset így is történt, mint ahogy azt a 4. kérdésnél említettem, de szerencsére többnyire épségben megússzák.

10. Véleményed szerint melyik a legjobb kötelező olvasmány?

Annak ellenére, hogy minden kötelező olvasmányt elolvastam, nem sok ragadott meg igazán. Voltak amik tetszettek, de olyan ami kimondottan kiemelkedett talán Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek c. könyve. Kimondottan kellemes volt olvasni, izgalmas volt a történet és magával ragadott az elmesélés módja. Ezen kívül még Mikszáthot kedveltem, az oroszokat viszont kimondottan utáltam. Van egy, ami viszont szörnyen felidegesített, ez pedig nem más, mint az Édes Anna.  



Ennyi lett volna ez a kis book tag, mégegyszer köszönöm a kihívást! :)
Külön senkit nem jelölök ki rá, töltse ki akinek kedve van hozzá. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...