2020. július 28., kedd

The Reading Rush 2020 ~ Ilyen volt egy hétig folyamatosan olvasni

Sziasztok! :)

A mai bejegyzésben az előző héten lezajlott The Readnig Rush-t fogom értékelni, amin én is részt vettem természetesen. :)

A legutóbbi bejegyzésemben csináltam egy kis TBR listát hozzá, ahol elmondtam, hogy melyik könyveket és miért pont azokat választottam a megadott szempontokhoz (Ha esetleg nem láttad és kíváncsi vagy rá, ITT meg tudod nézni).
Most viszont nézzük is, hogyan telt a hetem:


Hétfő

Az első nap "feladata" az volt, hogy olvassunk el egy könyvet, aminek olyan színű a borítója, mint amilyen a születési hónapunk ékköve. Ide én Colleen Hoover-Tarryn Fisher: Never, never - Soha, de soha c. könyvét választottam.

Maga a könyv nekem nem igazán tetszett. Rövidke volt, ráadásul könnyen lehetett haladni vele, olvastatta magát ami jó volt. Viszont én már az első oldalon azt éreztem, mikor belekezdtem, hogy ez nem az én könyvem lesz. Az események nagyon gyorsan haladtak és így túl keszekusza volt az egész. Nem tudunk meg semmit, a két szereplőnket követjük, akik közül az egyik - méghozzá a csaj- elég kiállhatatlan. Silas volt az egyetlen aki miatt élvezni is tudtam valamennyire és miatta fogom elolvasni a maradék két részt is. Na jó, kicsit a kíváncsiság is hajt, hogy mivel magyarázzák majd ezt az egészet, bár ahogy molyon elnéztem az értékeléseket, nem leszek maradéktalanul megelégedve vele.

Kedd

A második napon olyan könyvet kellett olvasni, aminek A-val vagy Az-zal kezdődik a címe. Ehhez én Kiera Cass: A szirén c. könyvét választottam egyrészt a rövidsége, másrészt a molyos plecsni miatt. :D

Nem gondoltam, hogy ennyire tetszeni fog majd, de kellemesen csalódtam. Mikor belekezdtem, annyira gyorsan történt minden. Az egyik percben még vagyunk, megtörténik minek meg kell, aztán rengeteget ugrunk és belecsöppenünk egy átlagos hétköznapba ahonnét haladunk tovább. Sokmindenről viszont nem maradtunk le, mert a drámázás csak ezután kezdődött. Kicsit néhány helyen szerintem elég szappanoperásra sikeredett, de valahogy annyira jó volt olvasni, hogy ez sem zavart. Az első nap csalódása után kimondottan jól esett a lelkemnek. :)

Szerda

A harmadik napra olyan könyv kellett, amit olyan film inspirált, amit már láttam. Mivel ilyen könyvem pont egy volt, ráadásul olvasatlan is, tökéletes választásnak bizonyult. Christie Golden: Valerian és az ezer bolygó városa c. könyve lett ez a szerencsés kiválasztott.

A filmet ugyebár láttam és imádtam, mégis kíváncsi voltam, mit tud nyújtani egy forgatókönyv alapján írt regény. Hát, túl sok újat nem tudott. Volt persze pár jelenet, ami ki lett egészítve picit, de azokon kívül minden pont ugyan olyan volt, mint a filmben. Szóról szóra. Képről képre. Nem mondom, hogy csalódtam, hiszen tudtam előre, mire számítsak, mégsem volt olyan élmény, mint amikor a filmet néztem.(Lehet, hogy csak Dane DeHaan hiányzott lelki szemeim elől. :D )

Csütörtök

Csütörtökre az a könyv kellett, amit elsőnek megérintettem. Mivel otthon voltam és a könyveim nem voltak a közelemben, így igazából csak egyre szűkült a lehetőségeim száma, ami nem más volt, mint Rejtő Jenő: Az elveszett cirkáló c. könyve.

Apukám már vagy ezer éve rágta a fülemet, hogy olvassam el végre, mert ő nagyon szerette és biztosan nekem is tetszeni fog. Így belegondolva olvasás után, talán nem is baj, hogy nem előbb került a kezembe. Kétlem, hogy pár évvel korábban is úgy tudtam volna értékelni, mint most. Mert most nagyon-nagyon-nagyon tetszett.^^ Nem gondoltam, hogy ilyen jó lesz. Kicsit nehezen indult be és néhány helyen túl sok volt a  leírás, de ezen kívül egyszerűen zseniális. A fordulatokra sem számítottam, a humora is szörnyen jó volt és végig pörögtek a dolgok - miután beindult a negyedénél.
Azt hiszem, ez volt a hét egyik legjobbja. 

Péntek

Ezen a napon egy könyvet kellett elolvasni a házunkon hívül. Mivel egyébként sem töltöttem otthon azt a napot, egy olyan (mese)könyvet választottam, amit már nagyon régóta el akartam olvasni. Ez pedig nem más, mint Cressida Cowell: Így neveld a sárkányodat c. könyve.

Annyit már előre tudtam róla, hogy a filmekhez nincs túl sok közük, azon túl, hogy az alapját adták. És tényleg, teljesen más volt az egész, de én így is imádtam! ^^ Annyira aranyos volt az egész. Az illusztrációk, a cselekmény, Hablaty és Fogatlan..egyszerűen minden. Nem is értem, miért nincsenek annyira felkapva a könyvek, mint a filmek. Először soknak tűnt az a 12 rész, de most már szomorú vagyok, hogy csak ennyi van. Már futok is megvenni a következő részt. :D
Igen, ő lett a hét másik kedvenc könyve. :)

Szombat

Szombaton egy olyan műfajon belül kellett könyvet választani, amiből mindig is többet akartam olvasni. Nálam ez a sci-fi, mivel egy ideje nagyon megkedveltem ezt a műfajt, mégis alig olvasok ilyen besorolású könyveket. Ezért is választottam aznapra Neil Gaiman és Micheal Reaves közös könyvét, a Köztesvilágot. Meg persze azért is, mert hát Gaiman. :3

Kicsit a Soha, de sohához tudnám hasonlítani a cselekmény hirtelensége és keszekuszasága miatt, de valahogy mégis sokkal jobb volt annál. A szereplők szerethetőek, a világ érdekes és nincsenek felesleges jelenetek, monológok. Nem mondom, kicsit jobban is be lehetett volna mutatni ez az egészet, mert nem mindig volt tiszta, mi is a helyzet, de én ezzel együtt is szerettem. És ami nagyon meglepett: a függővég hiánya. Mivel trilógia, számítottam arra, hogy majd ezután rögtön olvasni akarom a második részt, de teljesen jól le lett zárva. Persze, nyitva hagyta a lehetőséget a következő kettőnek, de nem függnek össze olyan szorosan amit vártam.

Vasárnap

Az utolsó napon egy olyan könyvet kellett elolvasni, ami más kontinensen játszódik, mint ahol élek. Ide nem mást választottam, mint J.L. Armentrout: The Darkest Star- A legsötétebb csillag c. regényét. És ez volt a héten az első és egyetlen könyv, amit nem tudtam befejezni.

Eljutottam kb. 100 oldalig és ahogy vártam, beszippantott és imádtam! ^^ Viszont elég sűrű volt a hét és szörnyen fáradt is voltam, így nem olvastam ki az egészet.


Annak ellenére, hogy az eltervezett 7-ől csak 6-ot sikerült elolvasnom, így is egész szép teljesítménynek érzem és büszke vagyok arra a 6-ra is. Már most alig várom a következő ilyen kihívást. :)

Ennyi lett volna ez a kis összefoglaló életem első ilyen olvasós kihívásáról. :)
Ti is részt vettetek rajta? Miket olvasatok múlt héten? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...