2020. augusztus 16., vasárnap

2020. július ~ összefoglaló

Sziasztok! :)

Ismét eltelt egy hónap, méghozzá villámgyorsan. Rengeteg minden történt júliusban olvasás terén is, sőt azt kell mondjam, ilyen termékeny hónapom sem volt még soha.


Őket olvastam júliusban:

Ebben a hónapban nem kevesebb, mint 16 könyvet olvastam, ami szerintem az eddigi legjobb teljesítményem. Volt ebben mondjuk képregény is, rövidebb kis könyv és egy Reading Rush, amire szándékosan rövid olvasmányokat választottam, de azért így is büszke vagyok magamra. ^^


  1. Szaszkó Gabriella: Nyisd ki ezt a naplót : Nagyon ötletes az egész, örülök, hogy könyvmolyos változatban is létezik egy ilyen "napló". :)
  2. Mark Millar: Kick-Ass - Ha/Ver 1. : Igazából már láttam róla előzetest és mikor képregényeket keresgéltem a könyvtárban, szembe jött velem az első 3 rész. Gondoltam, miért is ne? És ejha! Ez ám a fantasztikus képregénysorozat. Minden megvan benne és mégis olyan fura, lehetetlen az egész. Kicsit erőszakos, szóval akik ezt nem bírják, azoknak nem biztos, hogy jót tenne, de azon kívül mindenkinek (18 év felett) csak ajánlani tudom, mert zseniális. Kár, hogy az utolsó rész még nincs bent. :(
  3. Mark Millar: Kick-Ass - Ha/Ver 2. 
  4. Mark Millar: Kick-Ass - Ha/Ver 3
  5. Szabó Evu: Buddhizmus hétfőtől péntekig : Kis könnyed képregény, bár annyira nem tetszett, mint a második része a sorozatnak. Kicsit több szöveget vártam volna bele, de ami volt, az persze betalált. Jó lenne, ha a harmadik is fellelhető lenne valahol. 
  6. Marc-Uwe Kling: QualityLand : Rengeteg mindent tudnék most írni erről a könyvről, de mivel egy külön bejegyzést szentelek neki, egyelőre maradjunk annyiban, hogy a borító alapján SENKI SE ítélje el. Zseniális sci-fi és társadalomkritika, aki még nem olvasta, az most tegye meg.
  7. Kate Turner: Zero waste konyha : Egész jó kis könyv, rengeteg hasznos és praktikus dolog van benne. Persze, sokkal részletesebben is lehetett volna vele foglalkozni, de alapnak ez is elég. Remélem, lesz még több kis hasonló könyvecske, ahol nem csak a konyháról olvashatunk tippeket. 
  8. R. F. Kuang: Mákháború : Kicsit féltem tőle, mert nagyon ígéretesnek hangzott, de az értékelések nem győztek meg teljesen. Szerencsére kellemesen csalódtam ebben a könyvben és bár kedvencem -egyelőre- nem lett, de az egyik legjobb olvasmányom volt. Nem egy rövid sztori és lassan indul be, de a felétől le sem bírtam tenni. Ennek is szánok majd külön bejegyzést, szóval ott részletesebben is mesélek majd. :)
  9. Colleen Hoover - Tarryn Fisher: Never never - Soha, de soha 1. : A hónap legnagyobb csalódás volt. A következő posztomban pár nap múlva le is írom a teljes trilógiáról a véleményemet, de túlságosan is felhúzott ahhoz, hogy két mondatban le lehessen írni. A lényeg, hogy van egy rettentő izgi sztorink, amit mint ha kihagytak volna és megírták volna a fura és értelmetlen epilógusát. Ráadásul durván 100 oldal / könyvben...
  10. Kiera Cass: A szirén : Nem számítottam olyan színvonalra, mint a Párválasztó sorozaté, de nem is baj, mert a maga módján nekem ez is nagyon tetszett. Kicsit furcsa és hirtelen, de a jó értelemben. Ráadásul nagyon szép üzenete is van, remélem sokan olvassák majd a hableányok történetét. :)
  11. Christie Golden: Valerian és az ezer bolygó városa: A filmet ugyebár láttam és imádtam, mégis kíváncsi voltam, mit tud nyújtani egy forgatókönyv alapján írt regény. Hát, túl sok újat nem tudott. Volt persze pár jelenet, ami ki lett egészítve picit, de azokon kívül minden pont ugyan olyan volt, mint a filmben. Szóról szóra. Képről képre. Nem mondom, hogy csalódtam, hiszen tudtam előre, mire számítsak, mégsem volt olyan élmény, mint amikor a filmet néztem.
  12. Rejtő Jenő: Az elveszett cirkáló : Nagyon-nagyon-nagyon tetszett.^^ Nem gondoltam, hogy ilyen jó lesz. Kicsit nehezen indult be és néhány helyen túl sok volt a leírás, de ezen kívül egyszerűen zseniális. A fordulatokra sem számítottam, a humora is szörnyen jó volt és végig pörögtek a dolgok - miután beindult a negyedénél.
  13. Cressida Cowell: Így neveld a sárkányodat: Annyit már előre tudtam róla, hogy a filmekhez nincs túl sok közük, azon túl, hogy az alapját adták. És tényleg, teljesen más volt az egész, de én így is imádtam! ^^ Annyira aranyos volt az egész. Az illusztrációk, a cselekmény, Hablaty és Fogatlan..egyszerűen minden. Nem is értem, miért nincsenek annyira felkapva a könyvek, mint a filmek. Először soknak tűnt az a 12 rész, de most már szomorú vagyok, hogy csak ennyi van.:(
  14. Neil Gaiman - Michael Reaves: Köztesvilág : Kicsit a Soha, de sohához tudnám hasonlítani a cselekmény hirtelensége és keszekuszasága miatt, de valahogy mégis sokkal jobb volt annál. A szereplők szerethetőek, a világ érdekes és nincsenek felesleges jelenetek, monológok. Nem mondom, kicsit jobban is be lehetett volna mutatni ez az egészet, mert nem mindig volt tiszta, mi is a helyzet, de én ezzel együtt is szerettem.
  15. Jennifer L. Armentrout: The Darkest Star - A legsötétebb csillag : Ismét egy fantasztikus J. Lynn könyv! Annyira jó volt visszatérni a Luxenek világába és Luc-ről olvasni. Sokkal jobb volt mint vártam, főleg a meglepő mégsem eltúlzott fordulatok miatt a vége felé. Ahhw..Luc💙
  16. Colleen Hoover: It Ends with Us - Velünk véget ér : Összetörte a pici szívem. Egyedül az volt negatívum, hogy idáig halogattam az elolvasását. Legszívesebben kötelezővé tenném és mindenkinek a kezébe adnám.  ITT elolvashatjátok róla az értékelésemet is.


Velük gazdagodtak a polcaim:

Egy kicsit több könyvet sikerült vennem a hónapban, mint terveztem. Pontosan 16-al többet. Viszont így legalább egyensúlyban van az elolvasottakkal. :D

  1. Szabó Evu: Buddhizmus hétfőtől péntekig : Mivel a második része a sorozatnak megvan, ezt is mindenképp be akartam szerezni, ugyanis nagyon csípem Sanyit a baglyot. :D Mikor megláttam a Líra hőségakciójában, egyszerűen muszáj volt lecsapnom rá.
  2. Deborah Moggach: Tulipánláz : Szintén hőségakciós vásárlás. Már egy ideje kerülgetem a könyvet és a filmet is, szóval, gondoltam itt az ideje végre megtenni az első lépést.
  3. Cressida Cowell: Így neveld a sárkányodat : Annyi jót hallottam már róla Matilda csatornáján, hogy nem bírtam ki. (Mellesleg mostanra már a második része is a polcomon van.)
  4. Colleen Hoover - Tarryn Fisher: Never never - Soha, de soha 1. : Könyvmolyképző akció volt és mikor megláttam, hogy a második és harmadik része 1000 Ft/ db kb., megrendeltem az első résszel együtt, ezzel is bővítve a CoHo gyűjteményemet.
  5. Colleen Hoover - Tarryn Fisher: Never never - Soha, de soha 2. 
  6. Colleen Hoover - Tarryn Fisher: Never never - Soha, de soha 3. 
  7. Kate Turner: Zero waste konyha : Nem, ezt nem a Greta énem vetette meg velem, hanem a Rossmanból jött. :D De nagyon kis hasznos könyv tele jó tippekkel. Örülök, hogy a polcomon van. :) 
  8. Peter Heller: Kutya csillagkép : Ezt a lépcsőházba rakta ki valaki egy cetlivel, hogy neki már nincs rá szüksége és vigye el aki szeretné. A párom pont akkor járt ott és fel is hozta nekem. (Sokadszorra is köszönöm Szivi! <3 ) 
  9. Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg : Már vagy egy millió éve várólistán van, annyira el szeretném olvasni és most végre találtam egy Győri molyt, aki meg akart válni a saját példányától .
  10. Ransom Riggs: A madarak tanácskozása : Ez egy olyan alkalommal jött velem haza, mikor könyvesboltban jártam és azt mantráztam magamnak, hogy nem veszek semmit, mert sok könyvem van, csak kávézni jöttünk. (van egy Frei Cafe a könyvesboltban) Már épp kifelé tartottunk, mikor mégis visszakanyarodtam és hát ez lett belőle. 
  11. Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai : Na meg ez is, hiszen egy könyv nem könyv, mellesleg nem tudtam eldönteni, melyik legyen. Gondoltam, miért is ne? Legyen mindkettő.
  12. Szerb Antal: Utas és holdvilág : És mivel 7000 Ft felett voltam, meg tudtam venni 700 Ft-ért az Utas és holdvilágot is. Eredetileg nem akartam, de mikor már épp fizettem volna, a pénztáros srác megkérdezte, hogy nem szeretném-e. Mondom, ha már így megkérdezte, legyen. Így lett egy 'nemveszekkönyvet' napból 3 új szépség.
  13. Neil Gaiman: Tükör és füst : Agave, éppen aktuális 50%-os akció. Már csak 1 novelláskötete, a Köztesvilág utolsó két része és a képregényei kellenek a gyűjteménybe. ^^
  14. K. A. Tucker: In Her Wake - Sodrás : Egyértelmű volt, hogy el fogom olvasni a közeljövőben, hiszen a Tíz apró lélegzet kedvenc könyvem lett. És ha már éppen Alexandra akció volt..
  15. Kerstin Gier: A fiú olyanok, mint a rágógumi : Szintén Alexandra, a Kerstin Gier gyűjteményem bővítése érdekében. Tudom, hogy nem az én korosztályomnak íródott, de hátha még tetszik is majd. :)
  16. Colleen Hoover: Finding Cinderella - Helló, Hamupipőke! : Nem meglepő módon Alexandra. :D De már csak egy könyv kell, és meg lesz Colleen Hoover összes magyarul megjelent könyve a Too Late-en kívül, amit már az elolvasása után elcseréltem, annyira nem jött be.
Erről olvashattatok a blogon:






És most jöjjön a hónap....




legjobb olvasmánya:

Elég sok jó könyvet olvastam a hónapban szerencsére, sokat is vacilláltam, melyiket mondjam ide. Ráadásul elég sok műfajban olvastam és mindegyikből lett kedvencem is. A Qualityland, Így neveld a sárkányodat, Velünk véget ér is szörnyen jók voltak, de ami igazán mélyen megmaradt bennem, az a Kick-Ass - Ha/Ver képregény sorozat.


legrosszabb olvasmánya:

Ezen nem igazán kellett gondolkodnom, egyértelműen a Soha, de soha. Nem vártam tőle túl sokat, de azért erre sem számítottam a rengeteg molyos értékelést olvasva sem. Sajnálom, hogy egy ennyire jó alapból ezt hozták ki. :/


kedvenc filmje:

Nem néztem sok filmet, inkább olvastam. De egyet ezek közül is kiemelnék, amit már nagyon vártam és nem is csalódtam benne, ami pedig nem más, mint a Kissing Booth 2. Hozta az első rész színvonalát, talán egy csöppet jobb is volt. Az egyetlen bajom még mindig Noah volt. Eddig sem szerettem, de most valahogy különösen kiállhatatlan volt. A kémiát pedig még mindig nem éreztem köztük, nem értem, mire ez a nagy felhajtás.


kedvenc sorozata:

Két sorozatot is néztem a hónapban, a Mintaapákat és a Jóbarátokat. Igen, nálam ez már soknak számít. :D De rettentően imádom mindkettőt, szerintem zseniálisak. Augusztusban pedig Umbrella Academy 2. évada. *---*



legtöbbet hallgatott zenéje:

Lehet, hogy csak azért, mert a csapból is ez folyik és mindenhol szembe jön, de én egyszerűen imádom. Ha eddig bírtam, nem hiszem, hogy meg fogom unni. :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...