2020. október 11., vasárnap

Könyv Kemping Readathon TBR ~ 2020


Sziasztok! :)

Ma egy olyan bejegyzéssel érkeztem, amiben az első magyar olvasási maratonról, a Könyv Kemping Readathon-ról mesélek nektek. :)

Én is csak nemrég találkoztam ezzel a kihívással, hiszen még elég friss a bejelentés is. Viszont szerintem ez egy nagyon  szuper dolog, én már egy TBR listát is csináltam hozzá. Na de hogy mi is ez pontosan? A molyos eseménynél találhattok hozzá leírást ITT, de azért bemásolom nektek ide a szövegét:

" #KönyvKemping: október 19-25

Várunk Mindenkit szeretettel, az első olyan magyar readathon eseményre, amit magyar booktuberek szerveznek! A külföldi olvasási maratonok mintájára szervezzük a könyv kempinget, így akik vettek már részt más readathonok, ismerős lesz nekik a menetrend. 

A Könyv Kemping Readathon egy hétig fog tartani, október 19 hajnalától, október 25 utolsó másodpercéig. Az egy hetes maraton alatt 6 olvasási szempontot és egy közös könyv olvasását lehet teljesíteni. A könyv kempingen bárki részt vehet, és látogathatja a különböző online eseményeket. Ezeket, amikor már biztosak az időpontok ki fogjuk hirdetni. "

Szóval én magam már össze is raktam a saját kis teljesítési listámat, így egyben bemutatom a szempontokat is, amik alapján olvasni kell. 

1. Halloweeni éjszaka: Olvass el egy könyvet aminek sárga és/vagy fekete a borítója!

Én ide Colleen Hoover: Maybe Someday - Egy nap talán c. könyvét választottam. Mint kiderült, nincs túl sok kimondottan fekete vagy sárga borítójú könyvem. Egyedül a Verity ilyen, de hát azt éppen tegnap fejeztem be, újraolvasni pedig nem igazán szeretném. Ennek a könyvnek pedig szerintem azért eléggé dominál a borítóján a sárga szín, ráadásul ezer éve várólistás már, szóval pont jól jött ki ez így. :)

2. Fotóalbum: Olvass el egy képregényt/ mangát!

Mi mást is hozhatnék ehhez a ponthoz, ha nem az Umbrella Academy 3. részét? Már nyáron megjött, elő is rendeltem és nagyon be voltam zsongva, de szokás szerint ez is csak halogattam és még mindig nem olvastam el. Bár így előtte valószínűleg újraolvasom majd a második részt is, hogy képben legyek, hiszen az se mai darab, lassan egy éve már, hogy olvastam.

3. Másvilági lények: Olvass el egy könyvet, miben szerepelnek boszorkányok, vámpírok, várfarkasok vagy bármilyen másvilági lény!

Sokat gondolkodtam ezen a ponton, de végül arra jutottam, hogy Rick Riordan: Percy Jackson és a görög istenek c. könyve lenne ide a legjobb, hiszen ez tele van nem e világi, mitológiai lényekkel. Túl rég jártam már Percy világában, és hát be kell valljam, hiányzik. Így oda is visszatérhetek egy kiegészítő könyve erejéig. :)

4. Rólunk szól: Olvass el egy könyvet, ami rólad szól! (Például: a főszereplőt ugyanúgy hívják, mint téged, esetleg hasonlít rád külsőleg/belsőleg. Vagy van olyan szereplő a könyvben, akivel valamiért azonosulni tudsz.)

Ez a pont számomra elég bajos volt. Nem is igazán vagyok vele kibékülve, hiszen honnan tudjam, hogy melyik könyvben vannak hozzám hasonló szereplők, ha még nem olvastam? Ennél az újraolvasás játszik biztosra, vagy talán ha a fülszövegből kiderül az adott szereplő neve/külső tulajdonságai. Így viszont Erin Watt: Bukott örökösét tudom idehozni az idézetek alapján amiket eddig olvastam belőle. Aztán ha mégsem, majd összevonom egy másik ponttal, ahol találok magamhoz hasonló karaktert. 

5. Nagy utazás: Olvass el egy könyvet, amiben utazás van! (Bármilyen utazás lehet: belső utazás, utazás a vadonba, roadtrip, űrutazás, időutazás, akármi. )

Ugyan nem tudom biztosra miről szól, de az utazás címke és a fülszöveg remélem nem félrevezető és tényleg utaznak benne. Ez a könyv pedig nem más lesz, mint Simon Stalenhag: Elektronikus Állam c. könyve. Még viszonylag új beszerzésem, de már nagyon kíváncsi vagyok rá.

6. Mesék a tábortűz mellett: Olvass el egy könyvet, amiben valamilyen kisebbség képviselteti magát, vagy egy olyan csoportról szól, aminek te nem vagy a tagja. (Például fekete vagy ázsiai szerzők, LMBT szereplők.)

Ide Rácz-Stefán Tibor: Fogadj el! c. könyvét választottam, mivel van benne az egyik főszereplőnk lévén egy LMBT szál. Már lassan két éve várakozik a polcomon, szóval most már tényleg eljött végre az ő ideje is. 

+1 Közös olvasmány : Neil Gaiman: Coraline. 

Én ezt nem hiszem, hogy újra el fogom olvasni, mivel tavaly ősszel már elolvastam. Mint minden Gaiman könyv, ez is elég élénken megmaradt bennem, szóval ha újra nem is olvasom, mindenképpen csatlakozom a kibeszélőköz. De mindenkinek csak ajánlani tudom, hiszen én is imádtam és egy tökéletes kis őszi olvasmány. :)


Ezen kívül lesznek még közös virtuális események is, ami szerintem szuper dolog. Nagyon örülök, hogy a magyar booktuber közösen csináltak egy ilyen eseményt, amibe igyekeznek mindenkit bevonni, ezzel is építve a hazai könyvszeretők közösségét.
Én biztosan csatlakozom és igyekszem teljesíteni, bár kérdéses, hogy sikerülni fog-e most, hogy hét közben órákra kell járnom. Nem túl rövid könyvek, de remélem most ez elég motiváció lesz ahhoz, hogy még jobban belehúzzak a saját könyvem olvasásába.


Ti mit gondoltok erről? Csatlakoztok majd a maratoni olvasáshoz? :)
Ha igen és van már TBR listátok, osszátok meg velem nyugodtan a kommentekben. Jó olvasást és sok sikert mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...