2020. június 21., vasárnap

Könyvmolyság Tag, avagy meghatározó könyveink TAG

Sziasztok! :) 

Ma ismét egy book tag-gel érkeztem, amire @Nettaa0316 hívott ki molyon, amit ezúton szeretnék megköszönni. Ezzel még egész időben vagyok Már nem igazán, kicsit megcsúsztam ismét, de címet legalább nem kell neki kitalálnom, szóval vágjunk is bele! :)

1. Melyik az első könyv, amit olvastál, amiről emléked van?

Azt hiszem, a Szent Johanna Gimi volt ez a könyv. Sokat gondolkodom rajta, mert már nem emlékszem tisztán, hogy ez, vagy a Lányok regénye 1. volt-e előbb. Maradjunk a Kezdetnél, mert azt nagyon szerettem, ellenben a másikat ki nem állhattam, a második részét megkaptam miután az elsőt elolvastam, de abba sose kezdtem bele. Talán ez az egyik legrosszabb könyv, amit valaha olvastam. Leiner Laura sorozata pedig megszerettette velem az olvasást és könyvmollyá tett. :)

2. Melyik az a könyv, ami után rohamos mennyiségben kezdtél el olvasni, tehát mikor lettél könyvmoly?

Annak ellenére, hogy a SZJG szerettette meg velem az olvasást, Rick Riordan: Percy Jackson sorozata volt az, aminek köszönhetően úgy igazán könyvmoly lettem. Bevezetett a fantasy világába, ami azóta is az egyik kedvenc műfajom. 2014-ben olvastam és azóta is bele vagyok szerelmesedve, máig az egyik kedvenc könyv(sorozatom).  Szóval ismét megragadnám a lehetőséget, hogy mindenkinek IS ajánljam, mert egyszerűen fantasztikus! <3

3. Könyvek, amiket a könyvmollyá válásod után olvastál, szerettél, de nem feltétlen változtattak volna könyvmollyá magukban.

Hát, van egy pár ilyen abból a korszakomból. Polly Shulman: Rajongás, Jamie McGurie: Gyönyőrű sorscsapás, Maros Edit: Hűvösvölgyi suli. Mindegyik tetszett a maga idejében, se úgy igazán mályen nem maradtak meg bennem. Szerintem most nem tartanék itt, ha csak ezeket olvasom. 

4. 2. könyvmolyság – melyik könyv volt az, aminél másodszor érezted a kiugró könyvmoly életérzést?

Jennifer L. Armentrout. Imádom a munkásságát a mai napig, minden magyarul megjelent könyvét olvastam és meg is van. Emlékszem, hogy az Ónix volt az első olyan könyv, amin sírtam és ez elég mély nyomot is hagyott bennem akkor. Azelőtt egy könyv sem tudott belőlem ilyen érzelmeket kiváltani, bár mostanra egy jó párnak sikerült már. 

5. Melyik az az általános iskolai kötelező olvasmány, amely nagy hatással volt rád (lehet negatív/pozitív egyaránt)?

Általános iskolai élményeim ilyen téren nem nagyon akadnak, ám gimisek annál inkább. Két példát is hoznék, egy pozitívat és egy negatívat. Kezdjük is azzal, amit kimondottan szerettem: Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek. Tudom, hogy sokan nem szeretik a stílusát és van, aki egyenesen rajong érte, de engem szimplán csak kellemes meglepetésként ért, hogy milyen jó volt olvasni és mennyire érdekelt a történet, annak ellenére, hogy inkább egy hosszabb elbeszélés.
Amit nagyon nem szerettem, az nem más, mint az Édes Anna, Kosztolányi Dezsőtől. Ha jól emlékszem, még molyra is írtam értékelést, bár kötelezőknél elég ritkán szoktam. De itt egyserűen nem bírtam ki, annyira feldühített a könyv. Nem volt rossz, sőt kifejezetten jól megírt történet, engem viszont a szereplők borzalmasan kiidegeltek, főleg Anna.

6. Műfaji könyvmolyság – olyan meghatározó könyvek, amik egy-egy műfajt szerettettek meg Veled.

  • YA: Leiner Laura: Szent Johanna Gimi sorozata
  • Fantasy: Rick Riordan: Perc Jackson sorozata
  • Romantikus: LOL könyvek
  • Sci-fi: Neal Stephenson-Nicole Galland: A D.O.D.O. felemelkedése és bukása. 

7. Egy olyan könyv, amit egy rejtélyhez kötsz és rejtély is maradt benned azóta is (lehet rejtély, hogy kitől kaptad, miért kaptad, vagy akár a könyv körüli rejtély).

Jamie McGurie: Gyönyörű sorscsapás. Azt hiszem ez agy egyetlen olyan könyv, amit fogalmam sincs, hogy anno miért olvastam el, vagy egyáltalán hogy találtam rá. Többnyire könyvtárba jártam vagy a KMK oldalát nézegettem a könyvek miatt, úgyhogy máig rejtélyt, mit keres nálam. :D

8. Van-e kiemelkedő, egyetemi kötelező olvasmányod? Ez a kérdés nagyrészt bölcsész szakosoknak lehet releváns, ha nincs, hagyd ki :)

---

9. Könyvek, amiket korosztályodon kívül olvastál, de mégis iszonyatosan lekötnek.

Nem tudom, ide számítanak e- azok a könyvek, amiknek felnőtt főszereplőjük van, mert ilyen volt egy pár. Velük életkoromból adódóan nyilván nem tudok ugyanúgy azonosulni, de ennek ellenére imádom őket. Ilyenek pl. Vi Keeland és Sophie Jackson könyvei is. :) Egyébként fogalmam sincs, mi számít a korosztályomon kívülinek. Ugyanúgy tudok rajongani Kerstin Gier: Időtlen szerelem trilógiájáért, mint Adrian Tchaikovsky: Hadállat c. könyvéért. :) 

10. 3. könyvmolyság – ki az a szerző, akinek a művei nagy hatással voltak rád, de inkább a szerző lett a kiemelkedő élmény benned, és nem egy-egy kötet magában. (Nem feltétlen kell a kedvenc szerzőnek lennie)
Azt hiszem, én Colleen Hoover munkásságával vagyok így. Még könyvmolyságom elején olvastam a Szívcsapás trilógiát, aztán sokáig semmit nem olvastam tőle, erre most tavasszal egyszer csak azt vettem észre, hogy lassan az összes magyarul megjelent könyve megvan, a nagy részüket olvastam is, ráadásul kedvenc könyvet is avattam közülük.

11. Nagy a füstje, kicsi a lángja, vagy fordítva? Egy könyv, amit nagyon szerettél, de mára megváltoztak az érzéseid.

Jamie McGurie-től a Gyönyörű sorscsapás sorozatot ide is fel kell hogy sorakoztassam, ugyanis mára már nem igazán a szívem csücske a regény. De azt hiszem, a LOL-os könyveim egy része is ilyen lenne, ha újraolvasnám őket.

12. Melyek azok a könyvek, amelyek olvasási élményét egy-egy személyhez kötöd, és a személy miatt hagytak benned maradandó nyomot?

  • S. A. Chakraborty: Bronzváros. : Ez a legelső olyan könyvem, amit valaki már előbb olvasott, mint én (már úgy értve, hogy a polcomon volt és kölcsönadtam). Vagyis tulajdonképpen nem a legelső, mert az Octavia E. Buttler: Hajnal c. könyve volt, de ez azért maradt meg jobban, mert már nagyon vártam, hogy olvassam és ő is sokat dicsére, de én csalódtam benne. Ez a valaki pedig szintén egy számomra nagyon fontos személy (ha nem lenne az, nem adnék neki kölcsön :D ) aki nem más, mint az én drága párom, aki még egy picit a védőborítóját is megrongálta ugyan a könyvnek, ennek ellenére nem adnék másnak rajta kívül olyan könyvet a sajátjaim közül, amit még nem olvastam. 
  • Colleen Hoover: Confress-Vallomás. : Erről már korábban sokat mesélt nekem az egyik legjobb barátnőm és mindig az írónő könyveit dicsérte. Részben miatta is vettem meg és természetesen imádtam. ^^ Szóval akárhányszor eszembe jut, mindig vele kötöm össze fejben.
  • Kerstin Gier: Időtlen szerelem trilógia. : Egy másik barátnőm nem sokkal az utolsó rész befejezése előtt véletlenül lelőtte nekem az egész sorozat legnagyobb csattanóját.
  • Kami Garcia-Margaret Stohl: Beautiful Creatures- Lenyűgöző teremtmények. : Ezt fejben mindig a nagyszüleimhez kötöm, mivel tőlük kaptam az egyik karácsonyra még régen. és ezt bele is írták a könyv elejébe. Ez volt az első és utolsó ilyen eset, talán azért is maradt meg bennem ennyire. 

13. Egy trend, ami miatt többet kezdtél olvasni. Jó vagy pozitív emlék? Lehet szó itt, könyves bloggerek követéséről, booktuberek követéséről, vagy pl. Szabados Ági kihívása.

Az olvasásaim mennyiségén nem sokat változtatott ugyan, de a minőségére hatással volt Evelin, a Pergamenre hányt szavak csatornájáról. Már kicsivel azután elkezdtem követni, hogy létrehozta  a csatornáját YouTube-on és több könyv is volt, amit az ő ajánlása miatt olvastam el vagy tervezek, hogy kimozduljak a komfortzónámból. Ilyen volt pl. Szentesi Éva: Kardos Margit disszidál c. novelláskötete is. Szóval (bár nem valószínű, hogy ezt látni fogod), de innen is köszönöm neked Evelin! :)

A

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...