2020. augusztus 26., szerda

Back to School Book Tag 2.0

Sziasztok! :)

Ma egy olyan book tag-gel érkeztem, ami nem máshoz kapcsolódik, mint a közelgő tanévkezdéshez.

Tudom, annak ellenére, hogy a tavasz nem olyan volt, mint kellett volna és már sokan várták a -viszonylag- normális oktatást ősztől, köztük én is. Ezzel a kis szösszenettel szeretnék mindenkinek sok szerencsét, jó tanévkezdést és sok kitartást kívánni! :)

Ezt a Tag-et egyébként már kitöltöttem két éve (amit ITT meg is tudtok lesni), de gondoltam mivel eltelt azóta egy kis idő, most ismét megcsinálom, ha már lassan úgy is kezdődik az új tanév. Kíváncsi vagyok, mennyire lesznek mások a válaszaim, lesz-e, amire ugyanazt tudnám mondani. :)


1. Radír - Egy könyv, amelyet legszívesebben kitörölnél az emlékezetedből

Erre a címre több könyvet is tudnék jelölni, amit az elmúlt két évben olvastam. Ha nagyon muszáj választanom egyet, amire azt mondom, hogy tényleg senkinek nem tudnék ajánlani, az Jamie McGurie: From Here to You - Perzselő menedék c. könyve. A blogra ugyan nem írtam róla, de molyon hagytam egy kis szösszenetet, amit ITT el tudok olvasni. Nekem hatalmas csalódás volt ez a könyv, főleg, mert nagyon vártam a megjelenését és a borítója, valamint a fülszövege is azonnal megvett magának. Ehelyett kaptam egy összecsapott, nyálas, mindent belesűríteni  próbálós, klisés, egyáltalán nem realisztikus valamit. 

2. Füzet - Egy napló szerű könyv, ami valamiért megragadta a figyelmed

Sok ilyesmi jellegű könyvet olvastam, de ide mégis Karen Fortunati: The Weight of Zero - A semmi súlya c. könyvét mondom. Tavaly nyaraláskor keltette fel a figyelmemet, őszintén szólva már nem is emlékszem, hogyan. Nem kimondottan napló formátumú, engem mégis arra emlékeztetett, ráadásul egy nagyon is fontos témáról, egy betegségről szól, amiben a gimnazista főszereplő lányunk szenved, ez pedig a bipoláris zavar. Ajánlom mindeninek elolvasásra, aki egy olyan ifjúsági könyvre vágyik, ahol a szereplők nem halálos daganatos betegek, hanem az elméjük más, mint a többieknek.  :)

3. Fizikatankönyv - Egy tudományos könyv, amely tetszett

Ilyeneket még mindig nem igazán olvasok, bár az előző vizsgaidőszakban tavasszal olvastam egy pszichológia beadandóhoz könyvet ami tetszett. Viszont most kivettem a könyvtárból Stephen W. Hawking: A mindenség elmélete c. könyvét, amivel már régóta szemeztem. Kíváncsi vagyok, milyen lesz majd. :)

4. Nyelvóra - Egy könyv, amelyet nem magyarul olvastál

Ha két héttel előbb kapom a kérdést, valószínűleg ugyanúgy nem tudnék ide mondani semmit. Viszont nemrég kivettem a könyvtárból nyelvgyakorlás céljából Jeff Kinney: Diary of a Wimpy Kid c. könyvét, ami magyarul a sokak által ismert és szeretett Ropi naplója. Én még nem olvastam egyet sem, bár az első része nekem is megvan otthon magyarul. Egész jól haladok vele, lassan a felénél vagyok és eddig nagyon tetszik. Annyira nem bonyolult a nyelvezete, de nem is olyan egyszerű, mint egy mesekönyvnek, szóval remélem lesz haszna, ha elolvastam. A második részt pedig már le is foglaltam a könyvtárba online. :)


5. Ünneplőruha - Egy könyv, amelynek lenyűgöző a borítója

Mint azt tudjuk, nem szabad borító alapján megítélni egy könyvet. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy igen is sok múlik rajta. A külső az, amit az emberek leges legelőször meglátnak. Nekem is rengeteg csodaszép külsejű könyvem van, amiket bármeddig el tudnék nézegetni, többek közt a Caraval, Csillagpor, Nemes teremtmények. De amit még mindig a legszépségesebbnek tartok, az nem más, mint Sarah J. Maas - A Court of Frost and Starligt - Fagy és csillagfény udvara c. könyve. Hát nem meseszép?  ^^

6. Házi feladat - Az első könyv a várólistádról, ami eszedbe jut

Nálam a várólista molyon legalább is nem az olvasatlan könyveim jelölésére van, hanem azokat tartom rajta, amiket a közeljövőben be akarok szerezni, vagy már elő is rendeltem. Ha a molyosról kéne egyet mondanom, ami már megjelent és csak arra vár, hogy megvegyem, a Drága kis szívemet mondanám Gabriel Tallent-től. 
Ha pedig egy olyat, ami elolvasásra vár, akkor abból a khm...73 könyvből Erin Watt: Bukott örökösét mondanám, mivel már azóta vártam rá, hogy elolvastam a Cifra palotát, ami pedig több mint másfél éve volt már. :D

7. Évnyitó - Egy könyv, amit egy eseménynek köszönhetően fedeztél fel

Tavaly nyáron szervezett a Maxim kiadó egy online olvasótábort, ahol 4 könyvet kellett elolvasnunk és hozzá különböző feladatokat megoldani, aminek a végén nyerhettünk könyvcsomagot. Addig amíg ez nem jött velem szembe, nem is hallottam Tomi Adeyemi: Vér és csont gyermekei c. regényéről. Viszont így az esemény miatt megvettem, elolvastam és azonnal beleszerettem. 

8. Őszi szünet - Egy könyv, amit már alig vársz, hogy elolvasd

Az összes olvasatlan könyvem ilyen. :D Viszont ha egyet ki kell emelnem, akkor az egyik legújabb beszerzésemet mondanám ide, ami nem más, mint Leia Sales: This Song Will Save Your Life - Éld az életed! c. könyve, amire a borítója miatt figyeltem fel először. A fülszövege is azonnal magával ragadott, szóval nem is volt kérdés, hogy hazajön velem. Még sosem hallottam róla, szóval már nagyon kíváncsi vagyok, milyen lehet. ^^ 

9. Osztálytársak - Egy könyv, amelyről egy barátodtól hallottál

Ray Bradbury: Fahrenheit 451 és más történetek. Egyik barátnőmtől hallottam erről először idén tavasszal, azóta pedig már többször is szembe jött velem. Könyvtárban is nézegettem már, de szerintem majd ha idén nem is, jövőre mindenképpen megveszem. :)

10. Sticky notes - Egy sorozat, amelyre felhívnád az emberek figyelmét

Engedjétek meg, hogy ide az egyik legeslegkedvencebb sorozatomat, Sarah J. Maas: Tüskék és rózsák udvara sorozatát mondjam. Tudom, hogy sokat áradozok róla, de tényleg zseniális és szívem szerint mindenki figyelmét felhívnám rá, hogy hahó, tessék elolvasni és beleszeretni. 💖



Ennyi lett volna ez a kis book tag, köszönöm, hogy ma is velem tartottatok! :)
Nem jelölök meg senkit ezúttal sem, nyugodtan töltse ki, akinek csak kedve van hozzá. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...