2020. augusztus 21., péntek

J. A. Redmerski Megölni ​Sarait (Gyilkosok társaságában 1.)

Sziasztok! :)

Ma egy olyan könyv értékelését hoztam nektek, amiben igazán kellemeset csalódtam.
Sarai mindössze tizennégy éves volt, amikor édesanyja kiszakította az általa ismert világból, hogy attól kezdve egy kegyetlen drogbáró mellett éljen Mexikóban. Idővel a lány elfelejtette, milyen a normális élet, ám sosem adta fel a reményt, hogy egy napon elszökhet a telepről, ahol az elmúlt kilenc évben fogva tartották.
Victor hidegvérű bérgyilkos, aki Saraihoz hasonlóan, kiskora óta mással sem találkozik, csak halállal és erőszakkal. Mikor a telepre érkezik, Sarai meglátja a férfiban a lehetőséget a szökésre. Ám a dolgok nem a terve szerint alakulnak, és a lány egyik veszélyes férfi karmai közül a másik szorításába kerül.
Menekülés közben Victor egyre kevésbé hallgat az ösztöneire, és úgy dönt, segít Sarainak. Ahogy közelebb kerülnek egymáshoz, Victor azon kapja magát, hogy bármire képes azért, hogy megóvja a lány életét, akár még a testvérével, Niklasszal való kapcsolatát is feláldozná, aki mostanra – csak úgy, mint mindenki – holtan akarja látni Sarait.
Ahogy Victor és Sarai lassan megtanulnak bízni egymásban, a köztük lévő különös vonzódás pedig erősödik. Ám lehet, hogy végül tapasztalata sem lesz elég, hogy megmentse a lányt, mivel az olyan hatással van a férfira, ami a saját halálához vezethet.

Megjelenés:2016     Oldalszám:360    Szemszög: E/1     Kiadó: Könyvmolyképző

ELSŐ BENYOMÁS

Olvastam már Rázós könyveket korábban, így azt hittem, tudom mire számítsak. Egy romantikus-erotikus történetet vártam, ahol a lányt, Sarait meg akarják ölni, de jön a férfi, aki segít neki és majd együtt megoldják valahogy, miközben szépen lassan egymásba szeretnek. A borító már akkor nagyon tetszett, mikor megláttam. Van benne valami különleges, ami azt sugallja az embernek, hogy mindenképpen el kell olvasnia.

A KÖNYVRŐL

Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. Na jó, azért ez enyhe költői túlzás volt, viszont tényleg nem azt kaptam, amit vártam, hanem valami sokkal de sokkal jobbat.

A történet szerint itt van nekünk Sarai, akit az anyja kiskorában eladott egy mexikói drogbáró mellé. Az amúgy is elég rémes élete innentől még rosszabb lesz, kétes alakokkal van körülvéve nap mint nap, konkrétan a férfi tulajdona ként, aki akkor és arra használja őt, amire csak akarja. De a lány mélyen belül végig a szökést tervezte, sosem tört meg igazán. Majd egyszer jön egy soha vissza nem térő alkalom, hogy a háta mögött hagyjon mindent. Mint ahogy az a fülszövegből is kiderül, sikerül neki a hadművelet, bár a férfinak nem pont olyan szerepe van benne, mint azt elsőre gondolnánk. Itt pedig megkezdődik az üldözés és vele együtt a bonyodalmak is.


"Nem ütök meg nőket, csakis akkor, ha azok fegyvert szegeznek a fejemhez."

Olyan dolog történt most, amit eddig nem sok könyv tudott elérni nálam: felkeltette az érdeklődésemet a thriller műfaj iránt. Az egész könyv olyan volt, mint ha egy filmet néztem volna. A cselekmény már az elején magába szippantott és nem engedett. Pár óra alatt el is olvastam, hiszen mindig történt valami, ami miatt éppen nem lehetett letenni. Nem mondanám, hogy telis-tele volt váratlan fordulatokkal, de ennek ellenére kerülte a kliséket. A szereplők néha jók, néha rosszak voltak, sose lehetett tudni, épp kinek milyenek a szándékai. 

Ami furcsa volt, hogy az erotika elenyésző benne. Persze azért voltak forróbb jelenetek, de összességében nem annyi, mint egy "megszokott" Rázós könyvben. A romantika is másabb jellegű, nem Stockholm-szindróma vagy ilyesmi, szimplán csak lassan kibontakozó vonzódás. Végig érezhető, mi zajlik a főszereplőink között, de nem lett az arcunkba tolva, hanem csak úgy volt ott a levegőben, hiszen sokszor még ők is küzdöttek ellene. Eleinte kicsit még bántam, mivel direkt azért ezt választottam, hogy egy Fogoly a sötétben vagy El Diablo-hoz hasonló történetet kapjak, de azok a fajta szálak nem is illettek volna ide. 

"De akkor is vonzódom hozzá. Akkor is furcsa, ismeretlen érzelmeket táplálok iránta.És gyűlölöm ezt!"

A szereplőket nagyon kedveltem, bár mindegyiküknek megvolt a maga sötét és kissé beteges oldala. Meglepően realisztikusak voltak, egyikükre sem tudtam volna azt mondani, hogy egy dimenziósak. Sarai kissé furcsa volt eleinte, dehát ez főként az addigi életéből fakadt. Hamar megkedveltem, egy igazán erős és talpraesett nő, aki mindent megtesz a szabadságáért és a szeretteiért. Nem megy át álmodozó, pasi után epekedő kislányba, ami kimondottan tetszett.


"– Hatalmas különbség van a félelem és a bizonytalanság közt, Sarai. Te semmitől sem félsz, viszont mindentől elbizonytalanodsz."

Ugyanez a másik oldalon Victor is, aki nem olyan maffiózó, mint amilyennek gondolják. Neki is vannak érzései, gondolatai, amiket szépen lassan értékel át, nem egyik pillanatról a másikra lesz nyáladzó szépfiú, aki csak a lányt akarja. 
Voltak karakterek, akiket igazán sajnáltam, mert szerintem jobb sorsot érdemeltek volna, dehát ezt hozta nekik az élet. Azért persze alkalom adtán a rossz arcok is elnyerték büntetésüket.  

A vége pedig egyszerűen lehetetlen. Kicsit szomorú voltam, mert bár pár pillanatig úgy tűnt, olyan vége lesz amit várok, az írónő mégis meg tudott lepni. Nyitva hagyta a folytatás lehetőségét méghozzá nem is akárhogy, ráadásul hosszú idő óta ez volt az első igazán jól megírt vég, ahol nem csupa cukormáz minden, hanem igen is realisztikus és ehhez a történethez pont ez illett. 


"Kétlem, hogy valaha is képes leszek feldolgozni, ami az életem elmúlt kilenc évében történt, azt pedig, ami az elmúlt pár napban, végképp nem."

2016-os a könyv, szóval remélem lassan érkezik majd a folytatása a Könyvmolyképzőnél. Örülök, hogy ez a történet a kezembe került, igazán frissítő olvasás volt, kizökkentett a megszokottból és azóta is bátran ajánlom mindenkinek. Bár nem olyan, mint a Rázós könyvek többsége, mégis odaillik hasonló besorolású társai mellé. A tavaszom egyik legjobb könyve volt,szóval mindenképpen 5/5*. :)


🌟     🌟     🌟     🌟     🌟




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...