2019. február 3., vasárnap

Rachel Van Dyken: The Matchmaker's Playbook – A csábítás szabályai (Szárnysegéd Bt. 1.)

Sziasztok! :)
Ma egy olyan regénnyel érkeztem, ami még tavaly az Ugly love-val egy időben jelent meg és szintén hatalmas várakozás övezte. Mégis mit tudhat az a Szárnysegéd Bt.? Beleszerethet egy nagymenő és szexi srác egy bátortalan, segítségre szoruló lányba? Vagy Ian Hunter szembemegy minden eddigi klisével és mégsem szegi meg a legfontosabb szabályt? Ezekről és egyéb finomságokról lesz szó mai témánkban: a Csábítás szabályaiban. Tartsatok velem és merüljünk el együtt az egyetemi szerelem bugyraiban!
Minden ​szabályt megszeg, hogy övé legyen a lány.
Miután egy baleset véget vet profi sportolói karrierjének, Ian Hunter visszatér az egyetemre – és készen áll arra, hogy egy újfajta játékban vegyen részt. Az ő agyából pattan ki a Szárnysegéd Bt. gondolata, ami, szájról szájra terjedő sikeres és titokzatos szerelmi tanácsadó szolgáltatást nyújt a szerelemre éhes lányoknak. Amikor Blake Olson jelentkezik, hogy igénybe vegye a Szárnysegéd Bt. szolgáltatásait, Ian megismeri minden idők legreménytelenebb ügyfelét.
A slampos sportruhákban és tangapapucsban pompázó Blake-nek csodára van szüksége ahhoz, hogy megszerezze a kiszemeltjét. Csak egy profi randiguruval van rá esélye. Ian tudja, hogy a tanácsai és az átváltoztató munkája nyomán Blake is sikerrel járhat. Ám ahogy a lány lassan átváltozik, Ian rájön, hogy komoly veszély fenyegeti az első számú alapszabályát… Ne ess bele az ügyfélbe!
Frappáns és szenvedélyes szerelmi történet, amiből az olvasó a fejét fogva döbbenhet rá a férfi és a női gondolkodás különbségeire.
Bájos, pajkos, humoros.         
               
                           
Megjelenés:2018     Oldalszám:340    Szemszög: E/1     Kiadó: Könyvmolyképző

A BORÍTÓRÓL

Hát bőven hagy kivetnivalót. :D Pont ugyanazt gondolom erről, mint azokról a borítókról, amin egy arc található: messzebbről nézve egész jó, de nem szabad egy kartávolságnál közelebb tartani. Még akár azt is mondhatnám, hogy passzol a történthez, ha másért nem hát azért, mert ez is ugyan annyira bénán erotikus.

A TÖRTÉNETÉRŐL

Azt hiszem, ezt a könyvet tényleg csak a nagy felhajtás miatt vettem meg. A sztori is ismerős: egyetem+srác+csaj+nemlehetszerelemdeazlesz. Igen, klisés. De ez nem volt gond, hiszen lehet sok történetnek ugyanaz az alapja mégis mindegyik más és más. Viszont nagyon sokan dicsérték és minden tele volt vele, szóval gondoltam, egy próbát mindenképp megér. Nagyjából három óra alatt ki is olvastam egy szombat délután, de azt kell mondjam, nem hagyott bennem túl mély nyomot.
Film is készült belőle, a napokban gondoltam is rá hogy meg kéne nézni, viszont magyar felirattal sehol nem találtam. :/

Először fogalmam sem volt róla, ki kicsoda. Vagy háromszor végig kellett olvasnom a fülszöveget, mire rájöttem, hogy a Blake valójában nem is fiúnév. Innentől már kicsit érthetőbb volt, de az sem segített, hogy a srác szemszögéből íródott. Kicsit furcsa, még is érthető, hiszen a Szárnysegéd Bt a lényeg, az ő "munkásságuk" áll a középpontban.
Az alapötlet remek,  Szárnysegéd Bt. jó kiindulási alap és sok mindent ki lehetett volna hozni belőle. Még az elején nagyobb betekintést nyerhettünk a működésébe és eredetébe, de aztán szép lassan a háttérbe szorult. Talán a valóságban sem lenne hülyeség egy ilyet létrehozni. Persze ebben is lehet kivetnivalót találni, de mondhatni a jó ügy érdekében jött létre és szinte mindig sikerrel zárul.
Ehhez még annyit fűznék apró betűben: Kedves Ian! Nem minden pasi ugyanolyan, te pedig általánosítottad őket, ráadásul egy nagyon negatív képpel párosítva. Ez egyáltalán nem szép és nem is valós. De ez már egy más, hosszabb téma.

Több humor is kerülhetett volna bele, bár így is meg tudott mosolyogtatni. Leginkább Lex és Gaby beszélgetései tetszettek, imádtam a szócsatáikat olvasni. Vannak benne cuki jelenetek is, bár nem túl sok. Amik voltak, azokat inkább a körülmények vágták tönkre, de a vége felé már egész édes lett. A sztori végkimenetelére még én is számítottam, de ez nem vette el a kedvem, hiszen már a fülszöveg olvasása után sejthettük, mi lesz majd. :D

A regény megkapta a Rubinpöttyös besorolást, mégsem volt annyira erotikus, mint vártam. Főleg a vége fele találkozhattunk olyan jelenetekkel, azon kívül csak folyamatos szexuális jellegű utalások voltak benne, meg természetesen Ian "vad" gondolatai, hogy neki aztán mennyire kell a csaj mert hűű meg haa.
És itt el is érkeztünk a könyv legnagyobb problémájához: önmagát hazudtolja mag. Nem is igazán a regény, hanem Ian. Azt mondja, hogy egy lánynak soha nem szabad megváltoznia egy pasi kedvéért, hiszen mindenki úgy tökéletes, ahogy van. Később pedig Davidra lesz féltékeny és le akarja beszélni róla a csajt, mert addig nem is figyelt rá, amíg nem csinált belőle jó nőt és ez így nem oké. De könyörgöm. Ő is csak akkor kezd érdeklődni iránta, mikor először meglátja olyan ruhákban, amik nem 2x akkorák, mint a mérete! Annyira képmutató! Ugyan azt csinálja, mint David, de neki persze lehet, mert ő Ian Hunter. És ez végig megy az egész regényen. Katasztrófa..

A vége sem sikeredett a legjobbra. Nagyon szépen összehozta a dolgokat és meg is volt a tökéletes lezárás, de az írónő tovább húzta. Miért kellett még egy problémát kreálni a végére? Inkább már nevetségesnek tűnt, mint komolynak vagy feszültségkeltőnek. Pedig nem is csöpögött a nyáltól, még  meg is örültem, hogy végre nem egy szokásos megoldás, ahol a srác bakancsból rózsaszín bolyhos mamusszá válik egy fejezet alatt.

A szereplőkről nem tudtunk meg túl sokat, amit kicsit sajnálok. A múltjukról is csak elszórtan kaptunk morzsákat, kivéve Iant, akire ráerőszakoltak egy nehéz és fájdalommal teli hátteret. Szerintem bőven elhagyható lett volna mert a történetet nem befolyásolta. Igen, többek közt ez vezetett a Szárnysegéd Bt. megalakulásához, mégsem éreztem helyénvalónak. Inkább vicces volt, mint tragikus.

  • Ian. Szexi csávó szép arccal és jó testtel. Ja, meg nehéz múlttal. Oh, igen, és iszonyatosan önző, valamint ellentmondásos. Ez mind Ian Hunter. (Ha ha ha, Hunter mint vadász, nagyon vicces még a neve is.)
  • Blake. Kicsit unalmasnak tűnt, talán azért, mert az ő szemén át egyáltalán nem láthattuk a dolgokat. Csak annyit, amennyit a srácnak mutatott. De legalább nem volt hisztis, egész normálisnak mondható, csak túl naiv. Jó lett volna pár fejezet az ő szemszögéből.
  • Lex. Sokkal jobban kedveltem, mint Iant. Igaz, hogy nagyobb nőcsábász volt és rosszabb színben volt feltüntetve, mégis sokkal érdekesebbnek találtam. Kíváncsi vagyok már az ő történetére.
  • Gaby. Róla még annyit sem tudunk, mint Lexről. Viszont jó barátnőnek mondható és a szóváltásaik Lex-el feldobták a regényt.
  • David. Szerencsétlennek esélye sem volt. Bár kicsit genyónak tartom, mégsem tudom utálni mert el akarta lopni a csajt aki amúgy sose volt egyiküké se.


Összességében egy könnyed, jól megírt sztori érdekes alapötlettel, de a sok kis elcseszett apróság miatt számomra nem volt annyira élvezhető. Nem bánom, hogy elolvastam, mert egy unalmas délutánra tökéletes, viszont még egyszer nem venném a kezembe. Mindezek ellenére ha megjelenik a második része ami Lexről szól, szívesen elolvasnám majd.


🌟     🌟     🌟     🌠


EGY KIS KEDVCSINÁLÓ
"(…) egy lánynak sohasem szabad megváltoznia egy pasi kedvéért. Soha."


"Gaby résnyire szűkült szemekkel méregetett minket.

– Van itt valami, amiről…?

-Te beteg vagy, Gaby- nyomtam bele a párnát az arcába. – Tudod, mit mondanak ilyenkor: aludj, aludj, aludj!
– Nem kap levegőt- mutatott a párnára Blake.
– A haján keresztül lélegzik – bólintottam. – Rendben lesz."





"Gyorsan lehajoltam, és megnyaltam az arcát. – Bocs, hogy ezt is tőlem kell megtudnod, de amit megnyalsz, az a tiéd.
Abbamaradt a nevetése.
– Tényleg?
– Az ovi első szabálya – bólintottam komolyan. – Nem figyeltél?
– Biztos hiányoztam akkor."



"– Esküszöm, nem fogok alád nézni.
Közben keresztbe tettem az ujjamat a hátam mögött.
– Mi a hármas számú szabály? – vonta fel a szemöldökét.
– Az, hogy a férfiak mindig hazudnak – válaszoltam röhögve."



AJÁNLANÁM? 

Ha szereted a cuki, egyetemista korosztályról szóló könyveket, akkor mindenképpen! De figyelmeztetlek: ne várj sokkal többet tőle! Egy unalmas délutánon jó kikapcsolódás, de ha nincs idegrendszered a hülyeségekhez és ellentmondásos emberekhez, akkor inkább emelj le egy másik regényt a polcról. Ha figyeltek a fentebb említettekre, nem fogtok csalódni! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...