2018. augusztus 20., hétfő

Államalapítás ünnepi könyvajánló

Sziasztok! :)
Ugyebár mint azt remélhetőleg tudjátok, ma van kis országunkban az Államalapítás ünnepe. Eredetileg nem terveztem semmivel készülni nektek eme nemes napon, viszont mégis arra jutottam, hogy az ünnepekkor egy kis tematikus vagy valami hasonló bejegyzést kéne hoznom. Volt már egy ilyen februárban, a Bálint-napi könyvajánlóm, most pedig fogadjátok sok szeretettel az államalapítás ünnepi ajánlómat. :)


Augusztus 20. az egyik legősibb magyar ünnep, Szent István király ünnepének napja. A keresztény magyar államalapítás, a magyar állam fennállásának emléknapja.
A magyarság és a keresztény hit világának találkozását és összefonódását a magyar nép egyetlen uralkodó személyéhez köti; az első magyar királyhoz, az államalapító Szent Istvánhoz. István a magyar államiság és a kereszténység alapjait lerakó Géza fejedelem fia, a honfoglalást (896) vezető Árpád fejedelem ükunokája.

Mivel a magyar államalapítást ünnepeljük, hazai kortárs szerzőink műveit fogom most nektek bemutatni, legalábbis azokat, amiket én magam is olvastam vagy később el szeretnék olvasni. Fontosnak tartom, hogy ők is ugyanúgy megkapják a figyelmet és az elismerést, mint külföldi társaik. Remélem ezzel a rövidke bejegyzéssel sikerült felhívnom rájuk a figyelmeteket és talán fontolóra is veszitek az elolvasásukat.

A könyvek címére kattintva meg tudjátok nézni a róluk szóló értékelésemet is. :)



Ezt a regényt nem lehet nem ajánlani. Az már más kérdés, hogy kinek. Ha nem szereted a romantikus regényeket, inkább messziről kerüld el. Ha viszont odavagy a megható és tanulságos, életszerű és kellő mennyiségben bájos, szerelmetes sztorikért, ki ne hagyd! Sokkal de sokkal többet nyújt, mint azt az ember elsőre gondolná. Hétköznapi, mégis varázslatos történet egy remek írónő tollából.


Benyák Zoltán: Az utolsó emberig

Még ugyan nem olvastam, de már egy hónapja a polcomon várakozik és a sok sok pozitív vélemény alapján ígéretesnek tűnik. Mostanában egyébként is rá vagyok kattanva az időutazós sci-fi témákra.





Mi az hogy! Lélegzet elállító mű, mely arcunkba vágja a valóságot ami elől menekülni próbálunk. Még egyszer nagyon nagyon szépen köszönöm a könyvet az írónőnek, Bogár Erikának! Csodálatos élményt szerzett számomra! :) Nem tudom miért volt rám ekkora hatással, de én erről negatív dolgot nem tudnék írni. Olvassátok el Ti is, és mondjátok el, hogy miként éltétek meg. Nem bánjátok meg, higgyétek el nekem! :)



Ha egy kalandos utazásra vágysz tele rejtéllyel, mindenképp el kell olvasnod! Hihetetlenül magával ragadó történet a kitartásról, a bátorságról és reményről. A fiatal írónő meglepő könnyedséggel és realizmussal ír a súlyos témákról, főhősnője pedig minden szörnyűség ellenére sem veszíti el önmagát.



Ez az a regény, aminek előre tudod a végét, de még is kíváncsi vagy rá az elejétől.
Ha nyitott vagy az új dolgokra és szereted ha egy könyv szókimondó, akkor mindenképpen el kell olvasnod! Durván az ember arcába vágja a valóságot, de még se sok. Nagyon könnyen rá lehet hangolódni és nehéz tőle elszakadni. Könnyű olvasmány, mégis van benne valami nehéz. Tipikusan az a regény, ami minden korosztálynak egyformán ajánlott. Remélem az értékelésemmel felkeltettem a figyelmed, és talán el is fogod olvasni. Hidd el, nem fogod megbánni! ;)



Leiner Laurát? Csak ajánlani lehet! Eddig nem csalódtam benne, és ezúttal sem. Habár ez a történet kicsit komolyabb hangvételű lett mint az eddigiek, a karakterek ugyanolyan szerethetőek és az elengedhetetlen humor is jelen van. Olvastatja magát és a hősök sebezhetőek, hibáznak és nem tökéletesek, de ez pont így jó, mivel közelebb érezhetjük magunkat hozzájuk. 


Lana Millan: Raziel

Ő már tavasz óta a polcon csücsül, de már nem sokáig. Ezt a művet is sokan dicsérték, kíváncsi vagyok, mit hoz majd ez az angyal. :) Talán csak két másik angyalos sorozatot olvastam eddig, de nagyon megszerettem a témát és remélem, ebben sem fogok csalódni.



Mindenkinek szüksége van egy Kósza lovagra.
Egy csodálatosan felépített fantasy és a való világban játszódó mágikus-középkori-modern és romantikus történet,ami megragadja az olvasót és nem ereszti. Egyszóval megvan benne minden ami egy igazán jó regényhez szükséges. Ha egy remek fantasztikus-romantikus könyvélményre vágysz, mindenképp olvasd el! A romantikus jelzőtől pedig nem kell megijedni, nem csöpög! ;)



Tibor munkásságáról már korábban is hallottam, egyik barátnőm ajánlotta a Fogadj el! c. könyvét amit el akartam olvasni, de valahogy mégsem került rá sor. Pedig ha olvastam volna, nem csak most jöttem volna rá, hogy Dávid és Áron korábbi történetéről szól az a könyv. Nagyon meglepődtem, mikor megtudtam. :o Könnyed hanvételű, komoly kérdéseket boncolgató műről van szó egy kis romantikával megfűszerezve, amit csak ajánlani tudok.



Szeretted  A Kis herceget? És a regény alapján készült történeteket? Akkor itt a helyed! Ha a könnyed hangvételű, mégis komoly tartalommal ellátott romantikus olvasmányokat kedveled, mindenképp neked való! Rókáék története azért is megkapó, mert a mindennapi nehézségeket írja le, nem gyárt felesleges bonyodalmakat.  Viszont ha a káromkodást egy könyvben nehezen tűröd, talán jobb, ha nem állsz neki és húzod fel magad. feleslegesen.  :)



Hatalmas hatással volt rám ez a történet, rég fogott már meg annyira könyv, hogy egy szuszra végezzem ki. (Természetesen ehhez az is hozzájárult, hogy  nem kellett sok idő az elolvasásához.) Egy nem mindennapi szerelmi történet, ahol talán nem is a szerelem a lényeg, hanem a belső jellemek és az az óriási fejlődés. A vége nem egy szokásos happy and, annyit elárulhatok. ;)


Ruby Saw: Pillangó-hatás

Őt már kiolvastam, viszont az értékelése még folyamatban van. El kell hogy mondjam: egyszerűen imádtam! Nem tudtam, pontosan mire számítsak, de erre nem gondoltam volna. Remek a stílus és a karakterek is szuperek. Alig várom már, hogy olvashassam Az Igazit!



Komoly, könnyed, beleszerelmesedős.
Ez a regény felkerült a kedvenc köteteim listájára. Akár egy valós életrajzi regénynek is elmenne, beszippantja az olvasóját. Szereted a romantikus regényeket nehéz központi témával? Hogy ha egy könyv meg tud sirattatni és nevettetni? Egy történetet, ami tele van érzelemmel? Akkor ezt mindenképp neked ajánlom! Ne félj, vedd a kezedbe és olvasd el. Hidd el, nem fogod megbánni! ;)
Inkább a fantasztikus/kalandregényeket kedveled? Akkor talán ezt most nem kéne elkezdened. Viszont ha szeretsz kockáztatni, megér egy próbát! :)



Annak ajánlom, aki türelmes és szereti a csodaszép leírásokat akkor is, ha nem túl kalandos a cselekmény. Aki romantikával és kalanddal teli regényre vágyik, másfelé keresgéljen. A történet csodálatos és elragadó, betekintést enged nyerni az akkori nemesség életébe és a női sors küzdelmeibe. 



Tavi Kata: Nyitótánc

Biztosan többen ismeritek már az írónőt és a sorozatát, én nagyjából a megjelenése után találkoztam vele és szerettem bele. Nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy kedvencemmé válik a későbbiekben. Könnyed, humoros, romantikus regénysorozat, amiben egy lány gimnazista éveit követhetjük végig annak minden szépségével és bosszúságával együtt. Ráadásul mint utólag rájöttem, az egyik kedvenc zenekarom, a Nickelback imádatát is ennek köszönhetem. :)



Könnyed kis regény, szinte olvastatja magát. Egy téli estére tökéletes, de persze nyáron is ugyanazt az élményt kapjuk vissza. És egy fontos dolog: NE ítélj a fülszöveg alapján. Ez nem egy tipikus, romantikus nyálregény, hanem egy remek kalandregény. (A két szerelmes ráadásul csak kétszer találkozik a műben pár órára.) Olvassátok el Ti is, higgyétek el nekem, megéri! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...