2019. július 19., péntek

Rácz-Stefán Tibor: Kapcsolatpróba (Szállj a dallal! 2.)

Sziasztok! :)

A mai alanyunk nem más, mint Rácz-Stefán Tibor: Kapcsolatpróba c. regénye. Az előző résszel nem volt teljesen felhőtlen a viszonyom, de reméltem, hogy ez a rész meg tud győzni és eloszlatja a kételyeimet ezzel a duológiával szemben.
Te ​képes vagy megnyitni a szíved?
Hanna azt hitte, megtalálta a tökéletes srácot. De miközben a barátaival az énekverseny következő megmérettetésére készülnek, a lánynak másvalakin jár az esze: Mátén, a rosszfiún, aki egyre kedvesebb hozzá…
Kiderülhet, hogy mégsem az a nagy Ő, akit álmaid pasijának hittél?
Máté nagy lehetőséget kap: egy újabb műtéttel ugyanúgy zongorázhatna, mint régen, feltéve, hogy nem bénul le a keze az operáció következtében…
Megéri mindent kockáztatni az álmaidért?
Dávid és Áron most külön utakon járva próbálják legyőzni a démonaikat: Áron a cukorbetegségével és az identitásával küzd, míg Dávid a teste gyengeségével.
Elég erősek lesznek ahhoz, hogy az első szerelem az utolsó maradjon?
Xiara már nem az a magabiztos, népszerű lány, aki egykor volt.
Társai kiközösítik, és retteg attól, hogy a múlt tönkreteheti a megújult kapcsolatot a szüleivel.
A tánc és a barátai szeretete elég erőt ad neki ahhoz, hogy elfogadja önmagát?
Az öt barát továbbra is egymás mellett áll, és a zenei vetélkedő következő fordulójára készülve küzdenek az álmaikért.

Van egy pont, amikor a szerelem lehet az egyetlen megoldás.
Kövesd a szíved dallamát!

Megjelenés:2018     Oldalszám:382    Szemszög: E/3     Kiadó: Könyvmolyképző

ELSŐ BENYOMÁS

Mivel egy folytatásról van szó, nem igazán lehet beszélni első benyomásról. Az első kötet után már nagyjából tudtam mire számítsak, de azért reméltem, hogy meg tudja majd ugrani az első szintjét. 

A KÖNYVRŐL

A könyv már jó ideje a polcomon csücsült, pontosabban tavaly karácsony óta. Az érettségi időszakában neki akartam állni, de valamiért mégsem volt hozzá akkor kedvem és tovább halogattam. Az Élni akarok!-ot is elolvastam már idő közben, de erre még mindig nem kerítettem sort. Aztán egyre jobban kezdte piszkálni a fantáziám, hogy vajon mi lesz a szereplőkkel egy ilyen lezárás után. Szóval újra levettem a polcról és egy délután alatt kivégeztem.

A történet onnét folytatódik, ahol az előző kötetben véget ért. Most nem tudom nagyjából felvázolni, hiszen spoiler lenne annak, aki nem olvasta az első részt. Igazából annak is aki igen, szóval mindegy is. :D A lényeg, hogy ismét új kihívásokba ütköznek szereplőink, döntéseket kell meghozniuk, amik kihatnak a jövőjükre, ez pedig nem mindig egyszerű.

Most sem igazán a cselekményen van a hangsúly, hanem azokon a lelki folyamatokon, ami bennük játszódik le. Az író folytatja az első részben megkezdett témák boncolgatását és a karakterekkel együtt keresi rájuk a megoldást. Na de haladjunk szépen sorjában.

Hanna. A fülszövegből már kiderül, mi a helyzet, szóval azt hiszem, ez még belefér. Neki a két fiú között kell választania, ezzel harcra kényszerítve a szívét és az eszét. Emellett pedig le kell győznie a önmagát és az iskola érdekében újra fellépni a színpada, bármennyire is retteg. Ebben a részben jobban kedveltem Hannát, mint az előzőben. Már nem tűnt olyan semlegesnek és esetlennek a karaktere, javára vált ez a változás.  

Máté. Úgy emlékszem, hogy az első részben jobban szerettem. Még a maga beszólogatós, kicsit bunkó modorával együtt is bírtam, most pedig..hát igen. :D Nem baj, hogy ilyen lett, sőt biztos jobb is így, nekem csak az átmenet hiányzott. Mintha egyik pillanatról a másikra történt volna, ez pedig furcsa egy kicsit. Ami kifejezetten tetszett, hogy SPOILER!!!! nem kapott tökéletes befejezést, hiszen nagyon sokat szenvedett, de így is megtalálta a boldogságot SPOILER!!!!. Nagyon rendes volt tőle, hogy segített Dávidnak és Hannáéknak is, igazán jó barát lett belőle.

Dávid. Szerintem ebben a részben ő volt a kedvencem. Hatalmas fejlődésen ment át, ráadásul tudatosan. Imádtam, hogy végre azt mondta: elég! Kiállt magáért a saját és Áron érdekében is, ezzel mindkettőjüket jobb útra terelve. Bármilyen nehéz is volt, nem adta fel, kitartott. Csodálom érte, hiszen az előző évek lelki traumája után nem semmi, amiket tett. Emellett pedig a többieknek is mindenben segített, amiben csak tudott. Igazán jó barát. :)

Áron. Rá is ráfért ez a szünet, az biztos. Nagyon sokat fejlődött és végre átértékelte a dolgokat. Neki is kellett nagy döntéseket hoznia, de mindegyik jót tett neki és formálta a jellemét. Kicsit úgy éreztem, hogy kevesebb szerepe volt, mint az előző részben, de így is jó volt. Kedveltem a karaktert, de nem hiszem, hogy valaha kedvenc szereplő lesz.

Xiara. Azt hittem, azután ami az előző rész végén történt sokkal rosszabb lesz a helyzet. Együtt izgultam és féltem vele, de szerencsére nem okozott az a fogalmazás nagyobb károkat. Neki is át kellett magában értékelni a dolgokat, már nem volt ugyanaz az életvidám és pörgős lány, mint korábban. Persze ezek a tulajdonságok nem tűntek el, de a félelem elnyomta őket. Őszintén szólva, nem értem, miért nem tette meg azt korábban, amit a könyv végén. Ha meg rosszul sül el, akkor legalább nem idegeskedik miatta állandóan, hanem megpróbálhatja megkeresni a problémára a megoldást.

A mellékszereplők is többnyire jól el lettek találva, a múltból feltűnő lány is sokat adott a történethez, bár őt annyira nem kedveltem. Patrikot már az előző részben sem, de itt valami szörnyű volt. :D És nem, nem azért mondom, mert Máténak szurkoltam és így automatikusan ő lett a rossz fiú a szememben. Szimplán csak nem jött be a jelleme, a gondolkodásmódja. Rajmundot pedig még mindig nem tudom hova tenni, igyekeztem megkedvelni a végén, de nem igazán sikerült. Inkább negatívból semlegesbe csaptak át az érzelmeim. Na, az ő történetét szívesen elolvasnám. :)

A sztori már sokkal gördülékenyebb és jobb volt, az egész szépen haladt előre. Örülök, hogy adtam egy esélyt az első résznek, mert összességében szerettem ezt a duológiát. A szereplők szerethetőek (nagyrészt) és könnyen az ember szívéhez nőnek. Hétköznapi gyerekek átlagos problémákkal és szituációkkal, aminek köszönhetően még közelebb érezhetjük magunkhoz a regényt. Nincsenek túlgondolva a dolgok, mégis előkerülnek azok a fontos témák, amik felett nem szabad szó nélkül elsiklani. Remélem, még sok hasonló történetet olvashatunk az írótól. 


🌟      🌟      🌟     🌟


EGY KIS KEDVCSINÁLÓ



"Az embernek arra van ideje, amire akarja, hogy legyen. Legfeljebb kevesebbet alszik, ezt már régóta megtanulta."





"Van, amit nem lehet pénzen megvásárolni, és annak van igazán értéke. A barátság és a szerelem pedig megfizethetetlen…"


"Nem tudja, mi lesz ezután, de egy dologban biztos. Bármit is hozzon az élet, képesnek kell lennie rá, hogy szembenézzen vele."


KINEK AJÁNLANÁM?

Főként az általános iskolás/gimnazista korosztálynak. Ez persze nem azt jelenti, hogy egy felnőtt ne élvezhetné vagy minden tizenévesnek tetszeni fog. Komoly és fontos kérdésekkel foglalkozik, amik felett nem szabad elsiklani. Viszont a köntös amibe belebújtatta nem feltétlenül ragad meg mindenkit. Olvassátok bátran, aki az első részt szerette, annak ez biztosan tetszeni fog. Akit viszont a Mikrofonpróba elbizonytalanított, az is nyugodtan adhat neki egy esélyt, hiszen engem is sikerült meggyőznie. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...