2016. december 27., kedd

Saját írás ~1

Kínos Karácsonyi Szituk


Végre eljött a Karácsony. Egész évben ezt vártam, de most hogy itt van meglepődtem hogy ilyen gyorsan ideért. Még a nyaralás emléke is elevenen él bennem, erre most Jézuska csenget a fa alatt, hogy menni kell. Tudom-tudom, elcsépelt szöveg hogy „Csak úgy repül az idő...” , de tényleg így van. Sokan fel sem fogják mit jelent ez. Amikor annyi terve van az embernek és azt hiszi, hogy mindenre lesz ideje, de aztán jön a pofára esés amikor a kismillió tervből örül ha egyet meg tud valósítani. Én is így vagyok vele. A barátommal rengeteg tervük volt a szünetre, mint a jégkorizás, mozizás, író-olvasó találkozók stb. Csak hát ugye rövid a szünet és mire észbe kapok vége. Az a legnagyobb baj, hogy az idő nagy részét elviszik a rokonok. Aghh..a rokonok. Kiskoromban mint mindenki más mindig nagyon vártam őket, főleg az ajándékok miatt. De eltelt ez a pár év és egy találkozás teljesen más, ha már nem gyerekként kezelnek - legalábbis nem úgy beszélnek velem. A kedves rokonokkal mindig jól elvagyok, na de a többi... meg a sok vendéglátás és vendégeskedés szörnyű is tud lenni.


Szenteste van, már meg is ettük a vacsorát és épp azon kéne agyalnom, hogy lehetne ezt túlélni ezt a Karácsonyt. Először is össze kéne szednem, mit csináltam rosszul eddig. Mire nehezen sikerült rájöttem, hogy igazából mindenkivel ugyanez van, ez szinte már hagyomány. Annyi biztos: a kínos szituk száma a hozzátartozókkal való találkozások számával egyenes arányosságban nő.
Amikor 5-en vagyunk csak vagy a nagyszüleimmel, akkor persze minden jó, mint általában is. Nem is ezzel van a gond, hiszen akikkel jó a viszonyunk azokkal bármeddig elvagyunk. Mint minden családban, a miénkben is vannak „fekete bárányok”, akiket a rokonság nagy része nem szeret, de ettől függetlenül jól kell viselkedni, elvégre ez így illik. Én csak Köcsög rokonok hívom őket. Szerintem elég találó, rövid és mindent magába foglaló név. Na és mit kéne kiküszöbölni? Szerintem a kellemetlen pillanatokból simán össze tudok állítani egy Top 3-as listát ha akarok. Az első biztosan a

A CSEND

A tavalyi valahogy úgy volt, hogy odamentünk, teljesen jó volt minden, puszi-puszi, kérünk e inni .Aztán leültünk a nappaliban és anyáék beszélgetni kezdtek velük (mert azért valakinek mégiscsak kell) és én ott ültem mellettük csöndben, mert biztos voltam benne, ha megszólalnék abban nem lenne köszönet. De ezt persze ezt a nyugalmat szokásukhoz híven megzavarták, én meg csak magamban szitkozódtam. Valakinek mindig fel kell tennie azt a nyomorult kérdést:
- Miért vagy ilyen csendben?
Azt nem mondhatom nekik amit gondolok. Na most? Az agyam ezerrel pörgött,hogy vajon mi lenne a legmegfelelőbb válasz. Tegyük fel, ezt válaszoltam volna:
- Hát nem igazán tudok hozzászólni a témához.
Nem tűnt rossz megoldásnak, viszont visszavághatott volna így:
- Miért? Talán baj van?
Ezek mondjuk komoly témák, biztos ezért. Te ehhez még kicsi vagy.
Ezek a mai fiatalok csak a telefonjukon lógnak, és nem törődnek azzal, ami körülöttük folyik.
Ezzel 1-0 lenne nekik, ezt pedig nem engedhettem meg magamnak. Évente csak egyszer látom őket (szerencsére), de ezt az örömöt nem adhattam meg akkor sem.
Mit lehetett volna még válaszolni?
- Én csak figyelek és hallgatom.
Az a baj, hogy erre is hasonló reakció lenne:
- Miért nem mondasz akkor valamit? Tehát unod.
Csodás. Ezzel semmivel se jutottam előrébb… . És akkor eszembe jutott valami, ami talán megmenthetett volna:
- Épp most akartam hozzászólni, csak a megfelelő pillanatra vártam.
Hmm. Ez még akár be is jöhetett, úgy éreztem. De ekkor következett a végzetes mondat:
- Hallatunk.
Na jó, vége van. Eljött az pillanat amikor végképp kiderült, hogy valóban nem figyeltem, annyira unatkoztam. Nyertek. Magamban fortyogtam és nem túl szép jelzőkkel illettem őket, de sajnos ez nem változtatott a tényeken.

Na és ez volt az az eset, ami után biztos voltam benne, ha idén is felkészületlenül megyek oda, élve fognak felfalni.


Sziasztok! :) Ez az első komolyabb gondolatom, melyet papírra vetettem (majd ide) és remélem tetszett mindenkinek aki elolvasta. Folytatást mindenképpen gondoltam neki,valahogy úgy hogy ezután leírom hogy ennek fényében hogy alakult az idei és a másik két esetet is hasonlóan múlt majd jelen felbontásban. Ez az utolsó nap, hogy rokonozok, szóval valószínű holnap jön is a következő.
Addig is további Kellemes Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!! :) <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...