2020. október 17., szombat

2020. szeptember ~ összegzés

Sziasztok! :)

Hihetetlen, de máris október felénél járunk, pedig még csak nemrég kezdődött az ősz! :O Viszont ez azt is jelenti, hogy egy szeptembernyi olvasásélmény és könyv gyűlt össze, amiről most be is számolok nektek! :)

Sok könyv hiányzik a képekről, mivel azokat vagy könyvtárból olvastam és visszavittem, vagy eleve ott olvastam, de olyanok is vannak, amik otthon vannak és azért nem kerültek rá.


Őket olvastam szeptemberben:

A hónapban nem kevesebb, mint 17 könyvet sikerült elolvasnom! ^^ Jó, vannak benne rövidebbek meg mesék, szóval ha csak a regényeket nézzük, akkor kb. 6, bár ezzel is sokat mondtam. Viszont sok olyan rövidebb történetet sikerült elolvasnom, amit már régóta szerettem volna.

  1. Bella Swift: A kiskutya, aki unikornis akart lenni : Elmondhatatlanul édes kis mesekönyv. Nem bánom, hogy elolvastam, mert fontos üzenete van. Bízom benne, hogy sok kisgyerek elolvassa majd és megérti, hogy mekkora felelősség is egy háziállat. Karácsonykor pedig már olvasom is a következő részét. ^^
  2. Cressida Cowell: Így lehetsz kalóz : Hozta az első rész szintjét, sőt talán még kicsit jobb is volt, hiszen most már végig itt volt velünk Fogatlan. Nagyon tetszett ez a kis kaland is, kíváncsian várom a következőt. Tényleg meglepően komoly könyv annak ellenére, hogy gyerekeknek szól. Szépen el vannak benne bújtatva a fontos dolgok. :)
  3. Jeff Kinney: Egy ropi naplója : Az angol után nem ért újdonságként, de örülök, hogy elolvastam. Értem már, miért szereti annyira ez a korosztály és miért lett ilyen felkapott.
  4. Paul Griffin: Ahol a barátom, ott az otthonom : Ez a könyv még mindig nem ülepedett le bennem annyira, hogy írni tudjak róla. A fülszöveg becsapós, mert azt sugallja, hogy ez egy könnyed kis gyerekkönyv. A nagy fenét. Ez annál sokkal de sokkal több és fontosabb.
  5. Kőrösi Zoltán, ami a szívedet brummja... : Aranyos kis verses kötet tündéri rajzokkal, viszont a versek nekem nem igazán nyerték el a tetszésemet. Sokszor furák és értelmetlenek voltak, bár akadt egy-két egészen jónak mondható.
  6. Jeff Kinney: Egy Bitang Jófej Srác Naplója : Örülök, hogy ez a rész is megíródott. Jó volt Rowley naplóját olvasni, megszerettem ezt a kis fura, ragaszkodó, néha túlzottan is gyerekes srácot. :)
  7. Ökonapló a környezettudatos háztartáshoz : Jó kis tippek vannak benn, szerintem mindenképp hasznos. Ráadásul a saját tapasztalataimat is bele tudom írni és egy helyen gyűjteni.
  8. Louisa May Alcott: Kisasszonyok : A film után nem ért nagy meglepetésként, de ugyanúgy imádtam. Kicsit sajnáltam, hogy ilyen hamar vége lett és a többit csak a Jó feleségekben olvashatom majd. Már értem, miért szeretik még manapság is ezt olvasni az emberek. Mindenkinek csak ajánlani tudom. ^^
  9. David Litchfield: A mackó és a zongora : Megláttam a könyvtárban és muszáj volt elolvasnom. Imádom a macikat, ez pedig egy tehetséges medvéről szól, aki gyönyörűen tud zongorázni.  
  10. Valéry Latour-Burney: A kis herceg : Szintén könyvtáras olvasmány. Ezt a Kis herceg feldolgozást már láttam és tetszett is, szóval gondoltam miért is ne?
  11. Mijazava Kendzsi: Az Esti héja csillagképe : Ez egy nagyon furcsa gyerekkönyv, mégis csodaszép. Japán, ha jól tudom, de ebben már nem vagyok teljesen biztos. Az tuti, hogy érződik rajta a egy másik kultúra, ahol nem csak boldog és a gyerekek lelkét simogató mesék léteznek.
  12. Klaus Hagerup: A kislány, aki meg akarta menteni a könyveket :  Már korábban is szemeztem vele, sőt talán kívánságlistára is került. Ahhoz képest, hogy gyerekkönyv, szintén a komolyabb fajta, amiben olyan fontos témák is felmerülnek, mint a halál és az idővel való harc. Ennek ellenére - ezzel együtt mindenkinek csak ajánlani tudom. Olvassátok! 
  13. David Litchfield: A mackó, a zongora, a kutyus és a hegedű : A macis könyv folytatása, ami ugyanolyan édes volt, mint az első.
  14. John Rowe: Can You Spot The Spotty Dog? : Őt pedig már az idegen nyelvű könyvek részen vettem észre. Belelapoztam, aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy megtaláltam az összes állatot és a végére értem. :D
  15. Michelle Obama: Michelle Obama inspiráló gondolatai : Annyira nem volt jó, mint vártam. Sok volt benne az ismétlés és a nagyon hasonló gondolat. Biztos kellett ennyi, hogy kitöltsön egy ilyen kis könyvet, de a sok jó gondolat néha elveszett a rengeteg ismétlés mellett.
  16. Jeff Kinney: Rodrick Rules : Az első kicsit jobban tetszett. Itt túl sok volt a visszaemlékezés a múltbéli dolgokra és nem annyira a jelenre koncentrált. Rodrickot ismerhettük meg kicsit jobban, aki hát igen...ő Rodrick. :D Remélem a harmadik ilyen szempontból jobb lesz majd. 
  17. Marabu: Hé, Dodó! : Én még nem láttam újságban Dodó képregényt, de most bepótoltam egy jó nagy adaggal. Kicsit fárasztó néhol butácska és tele van agyzsibbasztással, de én élveztem. :D

Velük gazdagodtak a polcaim:

És szinte hihetetlen, de már megint ugyanannyi könyvem lett, mint amennyit olvastam! :O Szeptemberben 17 új könyvem lett, bár a képen csak 16 van, mert a Jó feleségek épp nincs nálam. :)

  1. Szaszkó Gabriella: Kora február : Ez volt a hónap legelső könyve, amit a páromtól kaptam ráadásul. :) Kis sunyi volt, mert azt mondta, hogy ne is gondoljak könyvre, aztán egyszer csak beállított ezzel. De tény, hogy ezer éve várólistás és pontosan tudta, hogy mennyire szerettem volna már.
  2. Gabriel Tallent: Drága kis szívem : A Libriben az egyik szeptemberi akció keretein belül vettem, ugyanis szintén nagyon nagyon régóta meg szerettem volna már szerezni és elolvasni, de valahogy sosem jutottam el odáig. Most viszont végre a polcon van és már bele is olvastam. :)
  3. Bella Swift: A kiskutya, aki unikornis akart lenni : Mopsz. *-* Kell még mást hozzáfűznöm? Aki régebb óta itt van velem az tudhatja, hogy bolondulok a kis cuki mopszlikért, így nem is volt kérdés, hogy megvegyem e. Ráadásul tegnap láttam, hogy van második része is, szóval ebből Librizés lesz hamarosan. :)
  4. Lousia May Alcott: Jó feleségek : Már azóta meg akartam venni, hogy megjelent ezzel a gyönyörű új borítóval ami passzol az első részhez.
  5. Kőrösi Zoltán: Ami a szívedet burummja... : Macik, szóval szintén nem fűznék hozzá mást. *-*  Olyan kis cuki volt, hogy nem bírtam ott hagyni. ^^
  6. Jane Austen: Büszkeség és balítélet : Évek óta tervben van, de nem tudtam dönteni, melyik kiadás lenne a legjobb. Viszont most ezt a kérdést a Menő könyvek meg is oldotta ezzel a szépséggel. ^^
  7. Chandler Baker: Ne add tovább! : Ez pedig a szeptemberi BubbleBook csomagban volt a meglepi könyv. Nagyon jónak tűnik a fülszövege alapján, kíváncsi vagyok mit hoz ki a szerző ebből a témából.
  8. Ökonapló a környezettudatos háztartáshoz : Ezt csak szimplán megláttam akciósan egy Lírában és nem bírtam otthagyni. Jó tippek vannak benne amik hasznosak és a sajátjaimat is tudom benne gyűjteni. :D
  9. Tina Fey: A nagymeNŐ : Nem terveztem eredetileg megvenni, de egy kihíváshoz életrajzi könyv kellett, ami nekem nem volt még. Ez pedig szintén akciós volt, szóval igazából ez a sors keze. :)
  10. Ray Bradbury: Fahrenheit 451 és más történetek : Mióta először hallottam erről a barátnőmtől tavasszal, azóta el akarom olvasni. Annyira szép ez a kiadás és most már végre az én polcomat is ékesítheti. ^^
  11. S. A. Chakraborty: Aranybirodalom : Még ugyan a második részt sem olvastam, de a barátom már igen és megrendeltem, hátha el szeretné ezt is a közeljövőben.
  12. Simon Stalenhag: Elektronikus állam : Valamikor szeptember közepén volt egy Agave akció, ahol 50% kedvezmény volt rá és egyszerűen nem tudtam otthagyni. ^^
  13. R. F. Kuang: Sárkányköztársaság : Őt az elmaradt könyvhét idején vettem a Libriben mert a Mákháborút már nyáron elolvastam és nagyon nagyon naggggyon imádtam, szóval nem is volt kérdés, hogy hazajön-e velem. :)
  14. William Golding: A Legyek Ura : Őt pedig egy győri molytól vettem, ugyanis szintén régóta kívánságlistás, ráadásul ez a gyönyörű zöld borítós kiadása valami eszméletlenül jól néz ki.
  15. Laurelin Paige: Első érintés : A Tükörjéggel együtt egy másik molytól vettem őket, ráadásul a Zápor utcát pedig ajándékba kaptam mellé tőle amit még egyszer nagyon köszönök neki! ^^
  16. Becca Fitzpatrick: Black Ice- Tükörjég 
  17. Csendes Nóra: Zápor utca 

Erről olvashattatok a blogon:




És most jöjjön a hónap.....



legjobb olvasmánya:

Egyértelműen a Kisasszonyok. Már nagyon régóta halogattam, mivel januárban megnéztem az új filmet és szinte rögtön meg is vettem a könyvet. Nagy meglepetések nem értek a film után, de nagyon jó volt olvasni és alig várom, hogy folytassam a lányok történetét a Jó feleségekben. ^^


legrosszabb olvasmánya:

Nem volt kimondottan rossz most szerencsére, de ha egyet kell mondani, ami a legkevésbé tetszett, akkor az Ami a szívedet brummja.. lenne. Aranyos kis könyv volt, nagyon szép és cuki képekkel, viszont a verseknek nem igazán volt értelme, kicsit furcsák és bugyuták voltak.


kedvenc sorozata:

Mi más is lehetne, ha nem Friends. ^^ Ugyanis az Umbrella Academy-vel nem haladtunk, a többit amit meg szeretnék nézni még nem kezdtem el, mert lusta vagyok + inkább olvastam.


legtöbbet hallgatott zenéje:

Fogalmam sincs miért, hiszen nem mai dal. Eddig is ismertem, de most meghallottam egyik déletlőtt a rádióban és nem ment ki a fejemből. :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...