2017. október 28., szombat

On Sai: Apa, ​randizhatok egy lovaggal?






 Könyvértékelés











Sziasztok! :)
Ugyan megszakítottam a magyar szerzők sorát a Nicola Yoon-nal, de most ismét hazai írónő regényét hoztam, méghozzá On Sai-tól. Szegénykémet már tavaly karácsony óta halogattam, szóval épp itt az ideje, hogy bemutassam nektek. Már korábban elolvastam, de most kicsit tolódik minden a Sarah Andersen dedikálás miatt, ezért csak most kerül ki. :) 
Mia Anne tizenhat éves, és nem túl lelkesen Pestre költözik apja munkája miatt.
Egyik éjjel azonban különös fantasy világgal álmodik, ahol ő egy mágus, és onnan kezdve álmában egy helyes, pimasz lovagot bosszant.
Bele lehet zúgni valaki állába?
Kósza csavargó kölyökből lett lovag, semmi kedve egy lányba beleszeretni, és feladni a nehezen kiküzdött életét. Ám nyugtalanítja a szemtelen varázslólány, túl sokszor kalandoznak felé a gondolatai.
Legszívesebben sose látná őt viszont, de a lány hatalmas veszélyben van, két világ akarja holtan látni.
Mitől férfi a férfi, és lovag a lovag?
Amon, az apa, világhírű agykutató zseni, ám nincsenek érzelmei, és a gyereknevelést is könyvekből oldja meg. Budapestre rendelik, Közép-Európa legnagyobb titkos laborjába, a négyes metró alá, ahol a katonaság kétségbeesetten próbálja megakadályozni a két világ között lévő mágikus Fal átszakítását.
De ki lehet az ellenség? Mi erősebb, a mágia vagy a tudomány?


Megjelenés: 2015     Oldalszám: 376     Szemszög: E/1     Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

BORÍTÓ
Mivel a kék a kedvenc színem, így különösen tetszik. Egy barátnőm szavaival élve "olyan jól néz ki ez a kék domináns szín". És valóban, egyfajta erőt sugároz a fekete háttérnek köszönhetően. A kard és a virág motívum remekül kiegészítik egymást, bár nekem a rejtett minta a kedvencem, amit csak az láthat, aki a kezében tartja a kötetet. :) 

A TÖRTÉNETE
Már nagyon sokat hallottam a műről, és nagyon vártam, hogy elolvashassam. Az írónőről ugyan már hallottam, de könyve még nem került a kezembe. A könyvfesztiválon idén nem volt kedvem végigállni a dedikálás sorát, jövőre viszont biztosan nem hagyom ki.

A címe szerintem kicsit hosszú, lehetett volna rövidebbet is adni neki. Sokszor olyan kellemetlen kimondani, a toldalékolása pedig.. áhh. :D De természetesen passzol a történethez, bár csak a végén van róla konkrétan szó. Ha már címénél tartunk, kicsit megtévesztő volt, de mint láttam, nem csak nekem. Kicsit időutazós dologra számítottam benne, de sokkal jobb is, hogy ilyen.
Egy idősík van, ennek ellenére két világban lehetünk jelen párhuzamosan: a Földön és egy másik, mágikus birodalomban. Különösen tetszett, hogy Budapesten játszódik,de főszereplőinknek minden új, mivel ők Amerikából jöttek. A másik világ pedig nagyon jól fel van építve. Középkori,tele varázslattal. Ez a kombináció igazán ütősre sikeredett. :) Néhányak szerint ez az egyik legjobb magyar fantasy. 
Sokat áradoztak már az írónő kitűnő humoráról, és igen, igazak a pletykák. Én személy szerint nem nevetek olyan gyakran könyvön, de ennek sikerült kacagásra bírnia. Lentre a "KEDVCSINÁLÓ"-ba is igyekeztem néhány gyöngyszemet összeválogatni. :)
A cselekménye folyamatos, lendületes volt, sodortak magukkal az események. Szinte nem is volt olyan, hogy oldalakon át untatott volna. Egyik világból át a másikba ugrálás, tudomány és mágikus csaták tarkították a történetet.
Volt pár zavaros rész amit nem igazán értettem, de lehet, hogy velem van a gond.

Most, hogy jobban belegondolok, azért nem volt ami untatott, mert azokat a részeket átugrottam, ezek pedig a monológok voltak. Főleg Amon szemszögénél volt ilyen problémám. Nem is csak a belső gondolat menetek, hanem a leírások is túl hosszúak voltak. Sokszor a legizgalmasabb részeknél jöttek elő ezek, ami kifejezetten zavart. Annyira tudni akartam már mi fog történni, hogy egyszerűen képtelen voltam végigolvasni ezeket a részeket.

Dolland professzort eleinte nem kedveltem, nem értettem, miért kell az ő szemén át is látni a dolgokat. Nagyjából a felénél békéltem meg vele és kezdtem megérteni, sőt, megszeretni. Különlegessége az Asperger-szindróma, ami nem is lenne gond, de az ő lánya Mia Anne, akinek szüksége van apja szeretetére és támogatására. Szerencsére idő közben kiderült, hogy képes szeretni, a maga sajátos módján. Amon hozta be a tudományos szálat, nélküle nem tudhattunk volna a titkos, földalatti létesítményről, sem a lent folyó kutatásokról. Ezen felül pedig egy nélkülözhetetlen eleme az egésznek.

Mia Anne. Akik tetszését nem nyerte el a mű, sokszor hozták fel az ő személyiségét, mert nagyon idegesítőnek találták. Igyekszem nem elfogultan rágondolni, de még úgy is alaptalannak találom a vádakat. Egy nagyon aranyos, kedves, kitartó és bátor lányról beszélünk, aki azért elég sok mindent átélt és egy új, számára még helyen kezd élni. Kamasz ként nem meglepő, hogy hirtelen esik szerelembe és féltékeny egy adott helyzetben. Ilyenek miatt szükségtelen megkövezni. Bár néha már kínosan vicces volt a hitetlenkedése. Én sem hiszem, hogy másként reagáltam volna, de olvasó szemmel komikus. 

Kósza. Ahhw. Mindenkinek szüksége lenne egy Kósza lovagra. A hűsége és társai iránt érzett szeretete tiszteletre méltó. Mindent megtett amit csak tehetett a népe védelmének érdekében, és becsületesen nem akart olyanért dicsfényt, amit nem tett. Amikor szenvedett, akkor sem "csak úgy panaszkodok és bonyolítom a dolgokat, mer miért ne", hanem mert tudta, hogy nem szabad, és felrúgni mindent esztelenség lett volna. De a végkifejlet mindent megváltoztatott, ahol mellesleg eszméletlen aranyos volt. :)
Ez a három szemszög  váltja egymást, három fantasztikus és erős jellem.
Más végkifejletre számítottam, egy részt nem is értettem, de végül is happy and, szóval viszonylag boldog vég lett mindenkinek. Kicsit talán túl gyorsan is lett vége, a csatát jobban elnyújthatta volna.
Minden esetre engem teljesen megevett a könyv. :)

Köszönöm ezt a csodálatos élményt On Sai!! :))
EGY KIS KEDVCSINÁLÓ

"– Apa, randizhatok egy lovaggal?
Az apja reflexből közölte, hogy tizenkilenc és fél éves kor az ideális a szexuális kapcsolat elkezdésére, és erre még pontosan negyvenegy és fél hónapot kell várnia.
– Bocs, apa rosszul tettem fel a kérdést. Szeretnéd, ha egy osztálytársammal mennék moziba, aki már túl van az első pár berúgáson, óvszer nélkül szexel, és tudja, hol lehet drogot kapni? Vagy inkább elengedsz egy lovaggal, aki elpirul, ha meglátja a bokámat?"
"– Bordó a körmöd. Valami kórság emészti?
A lány nevetett, és megmozgatta a lábujjait.
– Dehogy, ez csak festék rajta. Minálunk az a szokás, hogy a lányok festik a körmüket."
"– Ebből elég, ez kész kínzás -nyögte Kósza kis idő elteltével. Nesz hallatszott felőle, mintha megfordult volna az ágyban. – Te tényleg olyan vagy, mint egy rossz páncél!
– Kösz -morogta Mia Anne sértetten.
– Hol a páncél helye? Az ember hátán, nem? Gyere, bújj ide!
– Tessék?
– Nem mondom kétszer. -Kósza hangján hallattszott, hogy mosolyog."
AJÁNLANÁM? 
Mindenkinek szüksége van egy Kósza lovagra.
Egy csodálatosan felépített fantasy és a való világban játszódó mágikus-középkori-modern és romantikus történet,ami megragadja az olvasót és nem ereszti. Egyszóval megvan benne minden ami egy igazán jó regényhez szükséges. Ha egy remek fantasztikus-romantikus könyvélményre vágysz, mindenképp olvasd el! A romantikus jelzőtől pedig nem kell megijedni, nem csöpög! ;)

Szerintem ez a szám passzol a történethez. :)

5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Most találtam a blogodra a Molyon és azonnal megtetszett.Régebb óta keresek egy igényesen felépített magyar, könyves blogot.
    A könyvértékeléseid tetszenek, a stílusod is jó.
    Különösképpen ez az ajánlód.
    Régóta szemezek ezzel a könyvel de még nem vágtam bele(makacsságból meg elvből) mett szerintem nagy volt a felhajtás körülőte.
    De most kedvet kaptam úgyhogy amit tudom beszerzem és elolvasom.
    Köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy tetszik, és hogy a kedvedet is meghoztam hozzá! ^^ Remélem nem fogsz csalódni a regényben. :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Ha ez tetszett, akkor olvasd el a Caldront ezer milliószor jobb!😊

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...